تفاوت زیتون سبز و سیاه در چیست؟

زیتون یکی از میوه‌هایی است که می‌تواند از ساده تا پیچیده ، با طعم بسیار ملایم تا فوق العاده شور در اقلیم‌های متفاوت به گونه‌های مختلفی مصرف شود. زیتون را می‌توان به تنهایی خورد و یا آن را در دستورالعمل‌های متنوعی گنجانید. در بسیاری از موارد ، شما یا این میوه کوچک را دوست دارید و یا از آن متنفر هستید و یا اینکه ممکن است نوع خاصی از زیتون را ترجیح دهید.

این موضوع ممکن است شما را متعجب کند که تنها تفاوت بین زیتون سبز و زیتون سیاه در رسیدن آن است. زیتون نارس سبز است ، در حالی که زیتون کاملاً رسیده سیاه است. از آنجا که زیتون سبز خام طعم تلخی طبیعی دارد ، نیاز به فراوری دارد. این کار را می‌توان از طریق روشهای مختلفی انجام داد. زیتون منشا Mediterranean مدیترانه‌ای دارد و بیشتر گونه‌های زیتون از اسپانیا ، ایتالیا ، یونان و فرانسه می‌آیند. 

زیتون فراوری شده

بسته به اینکه از کدام روش استفاده شود ، آماده شدن زیتون برای مصرف ممکن است از چند روز تا چند ماه طول بکشد. زیتون سبز را باید قبل از آب نمک زدن در محلولی غوطه ور کرد ، در حالی که زیتون سیاه رسیده می‌تواند مستقیماً به آب نمک برسد. هرچه زیتون بیشتر در آب نمک اجازه تخمیر پیدا کند ، طعم آن تلخ و پیچیده تر می‌شود. 

انواع زیتون سبز

انواع مختلفی از زیتون وجود دارد. مانزانیلا یک زیتون سبز اسپانیایی است. یکی دیگر از زیتون‌های اسپانیایی ، Gordal است که به معنی "یک چربی" است ، نامی مناسب برای این زیتون سبز چاق و گرد. آنها مزه‌ای گوشتی و غنی دارند و اغلب به عنوان تاپاس سرو می‌شوند. زیتون سبز انواع بسیار متنوعی دارد که در اقلیم‌های مختلف به شیوه‌های متفاوت برای مصرف آماده می‌شوند. 

انواع زیتون سیاه

کالاماتا شاید یکی از رایج ترین زیتون‌های سیاه و شور باشد. کالاماتا یک زیتون سیاه یونانی است که کاملا رسیده برداشت می‌شود. این زیتون سیاه خوشمزه رنگ بنفش تیره دارد و فرم آن شبیه بادام است. زیتون سیاه تنوع کمتری دارد و در اغلب کشورها به صورت بسته‌بندی شده یافت می‌شود. 

نگهداری زیتون

پس از آماده کردن این زیتون‌های خوشمزه برای مصرف ، باید مطمئن شوید که آنها را به درستی نگهداری می‌کنید تا طراوت و طعم آنها را حفظ کنید. بهتر است زیتون را در ظروف فلزی و در یخچال نگهداری کنید تا طعم و عطر آنها به خوبی باقی بمانند.

 

آشپزی در مشهد با پیشکادمی

تفاوت زیتون سبز و سیاه در چیست؟