10 تا از قدیمی ترین اب نبات ها

 

نوار آب نبات را در سال 1847 کشف شد، هنگامی که جوزف فر اولین نوار شکلات را ایجاد کرد خیلی زود پس از آن ، دیگر تولید کنندگان آب نبات و شکلات ، از جمله Cadbury ، نسخه های خود را توسعه دادند. در دهه های بعد چندین نام آشنا در صنعت شکلات ، مانند هنری نستله ، فرایندها و مواد تشکیل دهنده ای را تولید کردند که باعث تحول در نحوه تولید میله های آب نبات شد. بیشتر نمادهای جهان در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم ایجاد شده است. تقریباً تمام میله های آب نبات موجود در این لیست امروزه هنوز هم محبوب هستند و در سراسر جهان فروخته می شوند.

10. Reese’s Peanut Butter Cups

سال ایجاد: 1928

کشور مبدا: ایالات متحده

Caption

شرکت آبنبات H.B. شرکت آب نبات ریس (در حال حاضر متعلق به شرکت هرشی)

فنجان کره بادام زمینی ریس احتمالاً دوست داشتنی ترین شیرینی در آمریکا است. فنجان های کره بادام زمینی در سال 1922 توسط H. B. Reese ساخته شد ریس که 16 فرزند داشت، برای حمایت از خانواده خود چندین کار انجام داد.

در سال 1917 ، او کار خود را در یک مزرعه لبنی متعلق به میلتون هرشی آغاز کرد. ریس سالها در مزرعه کار کرد و سرانجام کار خود را در کارخانه شکلات سازی آغاز کرد. او چنان الهام گرفته از میلتون هرشی بود که شروع به ساخت شکلات های خودش کرد. در سال 1928 ، ریس شروع به فروش شکلات های پر از کره بادام زمینی کرد که وی فنجان کره بادام زمینی نامید. در اوایل دهه 1960 ، شرکت هرشی به همراه لیوان کره بادام زمینی ، شرکت ریس را به دست آورد.

9. Oh Henry

سال ایجاد: 1920

کشور مبدا: ایالات متحده

شرکت آب نبات ویلیامسون آب نبات (که اکنون متعلق به نستله است)

 

 

اوه هنری! آب نبات توسط شركت آب نبات ویلیامسون در شیكاگو ، ایلینویز در سال 1920 ایجاد شد. این شکلات از بادام زمینی ، كارامل و فیوژ ساخته شده است كه با روکش شیری پوشیده شده است. طبق افسانه ، نوار آب نبات به دلیل جوانی به نام هنری ، که اغلب برای کار معاشرت با کارگران زن به کارخانه ویلیامسون می آمدند ، نامگذاری شد. زنان شروع به سؤال از هنری کردند و اغلب اوه هنری فریاد می زدند ، آیا این کار را خواهید کرد؟ غیره. وقتی آقای ویلیامسون به یک نوار شیرینی جدید احتیاج داشت ، به فکر هنری افتاد.

در حالی که این داستان به طور گسترده ای روایت می شود ، یک تئوری باورپذیرتر می گوید که نوار به نام تام هنری ، مخترع اصلی آب نبات ، که دستور اصلی را در سال 1920 به شرکت ویلیامسون فروخته است ، نامگذاری شده است. امروزه ، اوه هنری! توسط نستله در ایالات متحده آمریکا تولید می شود.

8. Clark Bar

سال ایجاد: 1917

کشور مبدا: ایالات متحده

شرکت آب نبات D. L. Clark Company (هم اکنون متعلق به NECCO است)


 

Clark Bar یکی از اولین شکات های تولید شده در ایالات متحده بود. این نوار شبیه به Butterfinger معروف تر است و دارای یک مرکز کره بادام زمینی ترد است که با شکلات شیر احاطه شده است. در سال 1917 توسط دیوید ال کلارک ، یک فروشنده آب نبات در ایرلندی ایجاد شد. کلارک به دنبال یافتن شرکت D. L. Clark و ساخت میله های آب نبات خود بود.

این شرکت علاوه بر Clark Bar ، نوار Zagnut ، یکی دیگر از محبوب های یکپارچهسازی با سیستم عامل آمریکایی را ایجاد کرد. شرکت کلارک تا سال 1955 متعلق به خانواده بود. پس از آن ، قبل از اینکه توسط NECCO در سال 1999 خریداری شود ، به چندین شرکت مختلف منتقل شد که امروز تولید Clark Bar را ادامه می دهد.

7. Fry’s Turkish Delight

سال ایجاد: 1914

کشور مبدا: انگلیس

شرکت آب نبات J. S. Fry & Sons (اکنون متعلق به Cadbury است)


Fry's Turkish Delight نوعی آب نبات منحصر به فرد است که توسط J. S. Fry & Sons در سال 1914 ساخته شده است. پس از به دست آوردن Cadbury J. S. Fry & Sons در سال 1919 ، این شرکت به دلیل شناخت نام از قبل تثبیت شده ، همچنان نوار ترکی Fry را به نام Delight ترک می کند.

در برخی از بازارهای بین المللی ، مانند استرالیا و نیوزلند ، طیف وسیعی از محصولات دلپذیر ترکیه شامل مینی تخم مرغ عید پاک، بستنی، و نسخه های اندازه شیرینی مورد استفاده در شکلات های جعبه دار وجود دارد. در سال 2010 ، Cadbury تولید نوار ترکی Delight را بدون رنگ مصنوعی ، به جز در نیوزیلند ، آغاز کرد

6. Toblerone

سال ایجاد: 1908

کشور مبدا: سوئیس

شرکت آب نبات Berner Chocolade Fabrik Tobler & Co.، AG (هم اکنون متعلق به شرکت Mondelēz International، Inc.)


 

اولین نوار توبلرون توسط تئودور توبرر در سال 1908 ساخته شده است ، که در سال 1900 میلادی شرکت شکلات خانواده را به ارث برده بود. Tobler این نوار را با پسرعموی خود امیل بامان و دو نوگت ، بادام و عسل به شکلات شیر توسعه داد و آن را با شکل منحصر به فردی شکل داد. شکل مثلثی نام نوار ترکیبی از Tobler و torrone است ، نوعی نگات اروپای جنوبی است که با عسل و بادام تهیه شده است.

بسیاری از مردم بر این باورند که توبلر الهام گرفته از شکلات به این شکل به افتخار Matterhorn در آلپ های سوئیس است. با این حال ، فرزندانش فاش کردند که شکل مثلث از یک شکل هرمی است که رقصنده های Folies Bergères به عنوان نهایی یک نمایش که او می دید ، ایجاد کردند.

5. Cadbury Dairy Milk

سال ایجاد: 1905

کشور مبدا: انگلیس

شرکت آب نبات Cadbury


 

نوار شیر Cadbury اولین تولید خود را در سال 1905 انجام داد. اگرچه Cadbury تولید میله های شکلات در سال 1894 بود ، نوار شیر Milk نسبت به میله های قبلی این مارک نسبت به شیرهای قبلی دارای شیر بیشتری بود. این نوار موفقیت آمیز بود و طی یک دهه ، این محصول پرفروش ترین محصول Cadbury

تاریخچه 10 تا از شکلات های اولیه که ساخته شده است