کدام شیر‌ها بهترین گزینه‌ها برای جایگزینی شیر لبنی هستند؟

آیا شما هم نمی‌توانید شیر لبنی بنوشید؟ خب ، اصلا نگران این موضوع نباشید و به جایگزین کردن گزینه‌های دیگر مثل شیر سویا ، بادام ، فندق ، برنج ، شاهدانه ، نارگیل و جو دو سر فکر کنید.

بعضی از ما مجبور به اجتناب از لبنیات هستیم و بعضی دیگر انتخاب می‌کنیم تا لبنیات را از رژیم روزانه خود حذف کنیم.

Rude Health اخیراً تحقیقاتی را انجام داده تا بفهمد چرا مردم به طور فزاینده ای گزینه‌های غیر لبنی را به جای شیر انتخاب می‌کنند. به نظر می‌رسد که بسیاری از ما دوست داریم چیزهای جدید را امتحان کنیم و درصدی از ما هم با لاکتوز داخل شیر مسئله داریم. به هرحال بهتر است از گزینه‌های غیر لبنی هم با خبر شویم. پیشکادمی در این مطلب چند مورد از شیرهای غیر لبنی را به شما معرفی می‌کند.

 

شیر سویا

دانه‌های سویای خشک یک شب خیس می‌شوند. پس از آبگیری ، با آب کافی آسیاب می‌شود تا بافت شیر ​​ایجاد شود. چربی و کربوهیدرات شیر سویا بیشتر از سایر شیرهای غیر لبنی است. 

شیر بادام

بادام به طور طبیعی حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. می‌توانید برای استفاده روزانه شیر بدام را بدون شیرین کننده انتخاب کنید. 

شیر فندق

منبعی از ویتامین B12 که به گفته برخی محققان می‌تواند به کاهش خستگی کمک کند.

شیر نارگیل

این نوع شیر غیر لبنی کالری کمتری دارد اما دارای چربی‌های اشباع شده بیشتری است. این شیر را می‌توان در پخت و پز و تهیه اسموتی نیز به کار برد.

شیر برنج

به دلیل آبکی بودن آن چندان برای استفاده در قهوه مناسب نیست ، اما همراه با بیسکویت برای کودکان بسیار مناسب است. 

شیر جو دوسر

این شیر غیر لبنی بسیار خوشمزه و به طور طبیعی سبک است. شیر جو دو سر سرشار از فیبر و حاوی قند طبیعی نیز می‌باشد. این شیر در طبخ فرنی و پنکیک کاربرد دارد. 

شیر شاهدانه

طعم و مزه: عطر و طعم مغذی و سبک دارد اما مانند شیر برنج ، یکی از گزینه‌های رقیق است. این شیر به طور طبیعی حاوی 10 اسید آمینه ضروری است و همچنین منبع خوبی از پروتئین و ویتامین‌ها به شمار می‌آید.

آشپزی در مشهد با پیشکادمی

 

 

شیرهای غیر لبنی