10 گیاه تازه که هر آشپز باید آنها را در آشپزی به کار گیرد

گیاهان تازه در آشپزی و طعم و عطر غذایی که می‌پزید ، نقش بسیار موثری دارند که بهتر است نادیده گرفته نشود. پیشکادمی در این مطلب شما را با 10 گیاه تازه که هر آشپز باید آنها را به کار گیرد ، آشنا می‌کند. با ما همراه شوید 

ریحان

ریحان یکی از گیاهان مهم در آشپزی است. ریحان شیرین ، رایج ترین نوع ریحان است که در جنوب فرانسه از آن استفاده می‌شود. ریحان که در سس‌ها ، ساندویچ‌ها ، سوپ‌ها و سالادها استفاده می‌شود هنگام ترکیب با گوجه فرنگی طعم فوق‌العاده‌ای را پدید می‌آورد ، مانند سالاد معروف جزیره کاپری - Insalata Caprese که با گوجه فرنگی ، موزارلا بوفالو ، ریحان و روغن زیتون میوه‌ای درست می‌شود.

 

نعناع

نعناع فقط یک شاخه کوچک نیست که بشقاب دسر شما را تزئین کند. گیاه نعناع بسیار متنوع است و می‌توان از آن در غذاهای شیرین و شور استفاده کرد. در غذاهای مدیترانه‌ای ، نعناع به عنوان طعم دهنده‌ی گوشت بره بسیار ارزشمند است. از نعناع همچنین اغلب در سالاد میوه و سبزیجات استفاده می‌شود. اگرچه گونه های زیادی از این گیاه معطر وجود دارد ، اما نعناع ارغوانی برای آشپزی ارجحیت دارد. می توانید آن را به یک نوع غذا یا نوشیدنی - گوشت بره ، نخود فرنگی ، هویج ، بستنی ، چای و آبمیوه اضافه کنید.

 

رزماری

در زبان لاتین ، رزماری - از آنجا که بومی مدیترانه است - به معنای "شبنم دریا" است. رزماری یکی از معطرترین و تندترین گیاهان است. برگهای سوزنی آن دارای طعم مشخص لیمو- کاج است که به خوبی با گوشت بره ، سیر و روغن زیتون بو داده جور در می‌آید. رزماری همچنین افزودنی خوبی برای فکاچیا ، سس گوجه فرنگی ، پیتزا و گوشت است ، اما چون طعم آن زیاد است باید در مقدار استفاده خیلی دقت کنید.

 

پونه کوهی

پونه کوهی در کوه‌های ایتالیا و یونان به صورت وحشی رشد می‌کند. نام یونانی آن به معنای "لذت کوه" است. یونانی‌ها عاشق پونه کوهی هستند که روی سالادها پاشیده می‌شود ، در حالی که ایتالیایی‌ها آن را روی پیتزا می‌ریزند و آن را به سس‌های گوجه اضافه می‌کنند. پونه کوهی خرد شده را در وینگرت یا غذاهای دریایی استفاده کنید. پونه کوهی و مرزنجوش از نظر ظاهری ، عطر و طعم بسیار شبیه به هم هستند که اغلب افراد آنها را با هم اشتباه می‌گیرند. با این حال ، پونه کوهی طعم و رایحه بسیار قوی تری دارد. مرزنجوش شیرین تر و لطیف تر است.

 

آویشن

آویشن ده ها نوع دارد. با این حال ، اکثر آشپزها از آویشن فرانسوی استفاده می‌کنند. بدون شک آویشن یکی از مهمترین گیاهان مورد استفاده‌ی آشپزهای اروپا است. آویشن همچنین جز ترکیب اصلی چاشنی‌های تند کارائیب است. از آنجا که برگهای آویشن بسیار ریز هستند ، اغلب نیازی به خرد شدن ندارند.

 

سیلانترو یا گشنیز

سیلانترو بومی جنوب اروپا و خاورمیانه است که دارای طعمی تند است. برگهای سیلانترو را اغلب با جعفری برگ صاف اشتباه می‌گیرند ، بنابراین برای تهیه آن دقت کنید. این گیاه که یکی از پر کاربردترین گیاهان در آشپزی است ، طعم خاصی به سالسا ، سوپ ، خورشت ، کاری ، سالاد ، سبزیجات ، ماهی و غذاهای حاوی مرغ می‌بخشد.

 

جعفری

یخچال هیچ آشپزی نباید از جعفری خالی باشد. جعفری پادشاه دنیای گیاهان است و می‌تواند تقریباً در هر غذایی که می‌پزید ، حضور داشته باشد. طعم ملایم جعفری اجازه می‌دهد تا طعم سایر مواد در غذا از بین نرود. جعفری برگ مجعد نسبت به جعفری برگ تخت (که اغلب جعفری ایتالیایی نامیده می‌شود) از طعم کمتری برخوردار است. جعفری برگ تخت برای آشپزی ترجیح داده می‌شود. هنگام آشپزی کمی برگ خراطین ، جعفری و سیر خرد شده را روی گوشت بره تفت داده شده ، استیک‌های کبابی ، ماهی ، مرغ و سبزیجات بپاشید. پوست لیمو یا پرتقال را نیز به این ترکیب اضافه کنید تا به ترکیب گرمولاتا برسید.

 

شوید

از زمان روم باستان ، شوید نماد نشاط بوده است. در قرون وسطی تصور می‌شد که شوید محافظی در برابر جادوگران است و به عنوان ماده ای برای بسیاری از معجون‌های جادویی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در آشپزی ، برگهای شوید طعم تازه و تندی به انواع غذاها می‌دهد: گراولاکس ، پنیر دلمه ، پنیر خامه‌ای ، پنیر بز ، املت ، غذاهای دریایی (به خصوص ماهی قزل آلا) ، سوپ‌های سرد ، سالاد سیب زمینی و انواع ترشیجات.

 

مریم گلی

گیاه مریم گلی بومی سواحل شمال مدیترانه است ، جایی که از آن به طور مکرر در آشپزی استفاده می‌شود. برگهای باریک مریم گلی دارای عطر و طعم بسیار خاصی است. ایتالیایی‌ها آن را در طبخ گوشت گوساله دوست دارند. آمریکایی‌ها مریم گلی را با بوقلمون و انواع سس ترکیب می‌کنند.

 

ترخون

اگرچه این گیاه بومی سیبری و غرب آسیا است ، اما در آشپزی فرانسه خیلی بیشتر از سایر کشورها استفاده می‌شود. ترخون اغلب به سرکه سفید افزوده می‌شود و به آن عطر و طعم شیرین و لطیفی می‌بخشد. طعم ترخون با ماهی ، املت و مرغ پخته شده با خردل به خوبی جور است و یکی از اجزای مهم سس béarnaise محسوب می‌شود. حرارت از عطر و طعم ترخون می‌کاهد ، بنابراین در اواخر آشپزی ترخون را به غذا اضافه کنید یا از آن به عنوان طعم‌دهنده چاشنی‌ها استفاده کنید.

 

آشپزی در مشهد با پیشکادمی

 

10 گیاه تازه که هر آشپز باید آنها را به کار گیرد