کیک وارونه هلو ، کیکی آسان و خوشمزه

وقتی نام "کیک وارونه" را می‌شنوید ، اغلب تصور می‌کنیم با میوه‌هایی مانند گیلاس و آناناس تهیه می‌شود. اما این دسر خوشمزه و جذاب را می‌توان با هلو ، گلابی و آلو نیز درست کرد و از طعم بی‌نظیرش لذت برد. کیک وارونه هلو خیلی سریع و آسان تهیه می‌شود. می‌توان این دسر را در یک قالب کیک مستطیلی یا دو قالب کیک گرد 8 اینچی پخت.

چگونه کیک وارونه تقریباً در همه آشپزخانه‌ها در فهرست آشپزی قرار گرفت؟ نانوایان صدها سال کیک را به صورت "وارونه" در تخته‌های چدن می‌پختند و آنها را درون بشقاب سرو می‌کردند ، اما از اواسط دهه 1800 بود که این دسر ، به دلایلی "کیک عنکبوت" نام گرفت و در دنیا شهرت جالبی نیز پیدا کرد.

با ظهور کنسرو میوه توسط شرکت Dole در اوایل قرن 20 ، به ویژه آناناس که به صورت حلقه های منظم بریده شد ، کیک وارونه در شیرینی‌پزی جایگاه خیلی خوبی یافت. پس از آن ، میوه‌های کنسرو شده مانند انواع گیلاس‌ها با رنگ‌های متفاوت ، مواد مناسبی برای تهیه کیک وارونه شدند. پیشکادمی در این مطلب شما را با دستورالعمل آسان تهیه کیک وارونه هلو آشنا می‌کند. با ما همراه شوید.

 

مواد لازم

1/2 فنجان کره شور (روغن آب شده و یا گیاهی)

1 فنجان شکر قهوه‌ای

800 گرم هلو برش خورده (کنسروی یا میوه تازه هلو همراه با مقداری آب هلو)

در صورت تمایل : گیلاس ماراشینو (نصف شده)

2 عدد تخم مرغ بزرگ

پودر مخلوط کیک زرد یا سفید (اندازه 2 لایه)

جهت تزیین : خامه فرم گرفته

 

دستورالعمل تهیه

کره یا روغن آب شده را در یک قالب پخت 913x2 اینچ بریزید یا کره را بین دو قالب کیک گرد (8 اینچی) تقسیم کنید.

شکر قهوه‌ای را به طور مساوی در ظرف (ها) بپاشید.


هلوهای کنسروی را آبکش کرده و شربت آن را نگه دارید.

هلوهای خرد شده و مقداری از گیلاس ماراشینو را در صورت استفاده روی شکر قهوه‌ای بچینید.

 

به شربت هلو به اندازه کافی آب اضافه کنید تا 1/3 فنجان مایع تهیه شود ( یا 1/3 فنجان آب هلو ) را به همراه تخم مرغ و پودر مخلوط کیک به یک کاسه متوسط ​​اضافه کنید.

 

طبق دستور مخلوط کیک مواد را هم بزنید. خمیر شکل گرفته را روی میوه‌های چیده شده بریزید.

 

در فر از قبل گرم شده به مدت 40 تا 50 دقیقه یا تا زمانی که کیک از کناره های ظرف بالا بیاید ،  مواد داخل ظرف پخت را بپزید.

کیک را از فر خارج کرده اجازه دهید به مدت 5 دقیقه در ظرف بماند و سپس ظرف کیک را با یک بشقاب بزرگ را بپوشانید و وارونه کنید. این کیک خوشمزه را با خامه فرم گرفته تزیین کرده و گرم سرو کنید.

 

آشپزی در مشهد با پیشکادمی

 

کیک وارونه هلو ، کیکی آسان و خوشمزه