غذاهای کشور ویتنام را در خانه بپزید!

اگر هرگز سعی نکرده‌اید غذای ویتنامی را در خانه درست کنید ، برای این تجربه‌ی متفاوت آماده شوید. درست کردن بسیاری از غذاهایی که در رستوران‌های ویتنام سرو می‌شوند ، در خانه بسیار آسان است. وقتی آنها را در خانه درست می‌کنید ، می توانید ادویه‌ها را متناسب با سلیقه خود تغییر دهید. در این مطلب چند غذای محلی کشور ویتنام را به شما معرفی می‌کنیم تا شاید با طبخ آنها در خانه ، فرهنگ غذایی ویتنام را به آشپزخانه‌ی خودتان راه دهید.

 

میگوی شیرین ویتنامی

این میگوی سرخ شده کمی شیرین و کمی تند ، دارای تمام طعم‌های ویتنامی است که احتمالا شما هم آنها را دوست دارید. میگوها به سرعت سرخ می‌شوند ، بنابراین قبل از شروع ، باید همه مواد خود را آماده کنید تا از پخت بیش از حد غذاهای دریایی جلوگیری کنید. از میگوهایی با اندازه مناسب برای تهیه این غذا به عنوان پروتئین اصلی یا پیش غذا و یا از میگوی کوچکتر برای سرو روی برنج یا به عنوان بخشی از یک غذای دیگر استفاده کنید.

 

 

مرغ تمرهندی و علف ‌لیمو

ترکیب بی‌نظیر علف لیمو( سرده ) و تمرهندی این مرغ را با عطر و طعم شیرین و ترش ، متمایز می‌کند. تمرهندی در بسیاری از بازارهای آسیا به صورت تازه ، خشک و به صورت خمیر نان تهیه می‌شود. این مرغ  را روی برنج سفید سرو کنید تا برنج با سس مرغ خیس بخورد و خوش‌خوراک شود.

 

 

سوپ رول کلم

در یک روز خنک ، این غذای سبک ، سوپ رول کلم ، واقعاً یک انتخاب عالی است. با جوشاندن رول های کلم پر از گوشت در آب گوشت ، کلم طعم ویژه‌ای پیدا می‌کند که حتما از آن لذت می‌برید.

 

 

بره با علف لیمو (سرده)

گوشت بره خرد شده در علف لیمو ، سس ماهی و سس قارچ شیرین ، هر دردی را تسکین می‌دهد و به گوشت عطر و طعم میوه ای می‌بخشد. گوشت باید یک شب کامل در علف لیمو و سس‌های ماهی و قارچ طعم‌دار شود. سپس می‌توانید گوشت را روی کباب پز بپزید و یا در تابه سرخ کنید.

 

 

برنج سرخ شده ویتنامی

تأثیر آشپزی چینی در پخت و پز ویتنامی در این دستورالعمل برنج سرخ شده کاملاً واضح است. این غذا به لطف گیاهان ، آب آهک و سس ماهی ، از طعم‌های ملایم تری نسبت به نوع چینی آن برخوردار است. با اضافه کردن گوشت به ترکیب این برنج ، آن را به یک غذای کامل و مقوی تبدیل می‌کنید.

 

 


Pho Bo  سوپ

یکی از محبوب ترین غذاهای ویتنامی ، سوپ Pho Bo است که بسیار مغذی و خوشمزه است. این غذای ویتنامی مملو از آبگوشت غنی از گوشت گاو ، رشته فرنگی ، برنج و سبزیجات است. چاشنی‌ها را در یک ظرف در کنار کاسه‌های سوپ سرو می‌کنند تا همه بتوانند کاسه‌های مخصوص خود را با ذائقه‌ی خود طعم دهند.

 

 

پودینگ برنج پاندان و ماش

این غذای رنگارنگ ویتنامی یعنی پودینگ برنج را به عنوان یک دسر خوشمزه و متفاوت امتحان کنید. این پودینگ خوشمزه را گرم یا در دمای اتاق سرو کنید و کمی شیر نارگیل اضافی روی آن بریزید تا بهترین طعم را بگیرد.

 

 

سالاد گوشت گاو و رشته‌فرنگی ویتنامی

نگذارید نام این غذا شما را گول بزند. حتی اگر نام آن "سالاد" باشد ، اما مملو از رشته فرنگی ، گوشت گاو و بسیاری از سبزیجات است که برای تهیه یک وعده غذایی کامل کافی هستند. گیاهان تازه ، بادام زمینی تفت داده شده ، و موسیر ترد سرخ شده ، طعم‌دهنده‌های جذاب این سالاد هستند که می‌توانید حدس بزنید طعم آن چه اندازه خاص می‌شود.

 

 

رول بهاری ویتنام

رول بهاری ویتنام یک میان‌وعده سبک و سالم است که در سس Nuoc cham غوطه‌ور می‌شود و طعم جذابی به خود می‌گیرد.

 

تنوع غذایی ویتنام بسیار گسترده است اما اغلب غذاهای ویتنامی قابل سرو در خانه هستند. پس اگر به صرافت طبخ غذاهای ویتنامی افتادید ، از این لیست مختصر برای پیدا کردن غذای مورد علاقه‌ی خودتان بهره بگیرید.

از طعم‌های متفاوت لذت ببرید!

 

معرفی غذاهای ویتنامی