طعم تند و تیز ادویه جامائیکا،طعم وحشی کارائیب است

 

ادویه جامائیکا در تهیه ترشی‌جات و غذاهای پروتئینی که دارای گوشت سفید،سرخ و دریایی هستند،بسیار پر کاربرد است.ادویه جامائیکا معطر و تند است و طعم غذا را واقعا زیر ‌و‌ رو می‌کند.این ادویه مشهور،از ترکیب چندین ادویه درست می‌شود.شما به آسانی می‌توانید ادویه جامائیکا را در خانه خود آماده کنید و در طبخ غذاهای مختلف از آن استفاده کنید.اگر عاشق طعم تند هستید و بدتان نمی‌آید به ادویه های آشپزخانه خود طعم جدیدی را اضافه کنید،در ادامه این مطلب با روش تهیه ادویه جامائیکا در خانه،آشنا شوید و این ادویه متفاوت را به قفسه آشپزخانه بیافزایید.با چشیدن ادویه جامائیکا،همه طعم های شگفت انگیز کارائیب را تجربه خواهید کرد.

این ادویه به طور سنتی در مرغ استفاده می شود ، اما در مورد میگو و سایر غذاهای دریایی  و هر نوع غذای گوشتی دیگر،بسیار عالی عمل می کند. ادویه تند جامائیکا همچنین روی سبزیجاتی مانند ذرت کبابی طعم بسیار جذابی می‌گیرد. سبزیجات،عاشق یک ادویه خوب هستند و این ادویه،همه چیز تمام است.شما می‌توانید مقادیر ادویه های دستورالعمل زیر را بنا به سلیقه خود کم یا زیاد کنید.

در اینجا لیستی از مواد تشکیل دهنده مورد نیازبرای ادویه تند جامائیکا  آورده شده است:

1 قاشق غذاخوری پودر پیاز

1 قاشق غذاخوری پودر سیر

2 قاشق چایخوری فلفل کاین

2 قاشق چایخوری نمک

2 قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه

2 قاشق چای خوری آویشن خشک

2 قاشق چایخوری شکر (یا از شکر قهوه ای استفاده کنید)

1 قاشق چایخوری جعفری خشک

1 قاشق چایخوری پاپریکا

1/2 قاشق چای خوری دارچین

1/2 قاشق چای خوری  پودر جوزهندی

1/2 قاشق چایخوری پودر میخک

1/4 قاشق چایخوری زیره

 

از ترکیب این ادویه ها،ادویه تند جامائیکا حاصل می‌شود.ادویه جامائیکا را در ظرف دربسته نگهداری کنید و از طعم تند متفاوت آن،در غذاهای مختلف بهره ببرید.

 

دستورالعمل تهیه ادویه تند جامائیکا در خانه