طعم مربای انگور،طعمی متفاوت برای صبحانه و عصرانه

انگور یکی از میوه‌های مناسب برای تهیه کردن مربای خانگی است.طعم مربای انگور با توجه به نوع انگوری که برای مربا استفاده می‌کنید،متفاوت است.مربای انگور به سادگی و در زمان بسیار کم،درست می‌شود و شما می‌توانید این مربا را برای تهیه صبحانه،تارت و یا پای انگور استفاده کنید.همچنین مربای انگور همراه با کیک یا بیسکویت خانگی،یک عصرانه بسیار خوشمزه است که اغلب افراد از طعم آن لذت می‌برند.

دو وعده صبحانه و عصرانه،وقتی با یک دسر ساده شیرین همراه می‌شوند،قند و انرژی مورد نیاز بدن را برای ادامه روز فراهم می‌کنند.

تهیه مربای انگور فقط با 2 ماده اولیه،یعنی انگور و شکر امکان‌پذیر است و کار خیلی ساده‌ای است که وقت زیادی از شما نمی‌گیرد.شما هم از انگورهای مختلف،مرباهای انگور خوشمزه را برای صرف صبحانه یا عصرانه،درست کنید و کنار عزیزان خود از خوشمزه بودن مربای انگور لذت ببرید.

در ادامه این مطلب با طرز تهیه مربای انگور آشنا می‌شوید.  

 

طرز تهیه مربای انگور:

 

مواد لازم

2 پیمانه انگور،نصف شده

 1.5 پیمانه شکر

 

طرز تهیه

انگور و شکر را در قابلمه ترکیب کنید،قابلمه را روی شعله گاز بگذارید و دمای شعله را بالا ببرید.در همین مرحله به طور مرتب آن را هم بزنید تا از چسبیدن انگورها به هم جلوگیری کنید.

وقتی شکر در آب انگور حل شد،قابلمه را از روی حرارت بردارید و مخلوط شکر و انگور را در مخلوط‌کن بریزید تا برای چند دقیقه هم بخورند.پیشنهاد ما این است که این زمان آنقدر کوتاه باشد که هنگام خوردن مربا بخشی از خود میوه زیر دندان احساس شود.ولی شما می‌توانید تا نزدیک شدن مربا به مارمالاد نیز،مخلوط را در مخلوط‌کن هم بزنید.

حالا مجدد مخلوط انگور و شکر را به درون قابلمه برگردانید و آن را روی شعله به جوش آورید.گاهی اوقات مربا را هم بزنید تا میوه‌ها به هم نچسبند.بعد از 5 دقیقه مربای انگور آماده است.

وقتی مربا را از قاشق بریزید،به جای اینکه یک جریان ثابت باشد،قطره قطره پایین می‌ریزد که این نشانه آماده بودن مربای انگور است.در همین حال نیز مربا مایع به نظر می‌رسد ولی بعد از خنک شدن،غلظت لازم را به دست می‌آورد.

از طعم‌های متفاوت لذت ببرید!

 

طرز تهیه مربای انگور