تاجیکستان ، سرزمین غذاهای اصیل

تاجیکستان فرهنگ غذایی بسیار اصیلی دارد و خیلی خوب هم توانسته اصالت غذاهای محلی خود را حفظ کند. پیشکادمی در این مطلب چند غذای محلی تاجیکستان را معرفی می‌کند. با این امید که به این کشور زیبا و اصیل سفر کرده و غذاهای لذیذ تاجیکی را میل کنید!

اوشی پلو : این پلوی معروف از غذاهای خیلی پر طرفدار کشور تاجیکستان است که برای بسیاری از مردم جهان شناخته شده است. اوشی پلو از گوشت گوسفندی ، هویج سرخ‌ شده ، پیاز و برنج تهیه می‌شود. موقع سرو اوشی پلو مقداری پیازچه خرد شده نیز روی آن می‌ریزند تا لذیذ تر شود.

 

کیچیری:  کیچری یکی از اصیل ترین غذاهای کشور تاجیکستان است. اگر روزی به تاجیکستان سفر کردید این غذا را حتما امتحان کنید. کیچری را می‌توانید در روستاها و فضاهای محلی این کشور بیابید. این غذا کاملا گیاهی اما بسیار مقوی و سیرکننده است.

 

کباب تاجیکی : یکی از غذاهای گوشتی بسیار لذیذ تاجیکستان کباب تاجیکی است. در مجالس و میهمانی‌های تاجیکی سرو این کباب خوشمزه رایج و مرسوم است. کباب تاجیکی از گوشت‌ چرخ‌کرده‌ی گوسفندی، پیاز و فلفل‌های خرد شده تهیه می‌شود. طعم فلفل و ادویه‌ها نیز در خوشمزگی کباب تاجیکی بسیار موثر است. آشپزهای تاجیکی گوشت را ورز داده سپس آن را با آرد می‌پوشانند و در روغن داغ سرخش می‌کنند.

 

دلمه‌ی کلم : دلمه‌ی کلم یکی دیگر از غذاهای مرسوم در تاجیکستان است که اغلب افراد آن را دوست دارند. داخل کلم‌ها با موادی مانند گوشت چرخ شده گاوی ، پیاز ، برنج و ادویه پر می‌شود. دلمه‌ها را در ظرفی حاوی آب گوشت قرار داده و آنها را می‌پزند. اگر از طرفداران انواع دلمه هستید ، دلمه کلم تاجیکی را نیز بپزید و از طعمش لذت ببرید!

آشپزی در مشهد با پیشکادمی

تاجیکستان ، سرزمین غذاهای اصیل