سس سبزیجات،بهترین مکمل غذایی

تهیه پاستا با سس سبزیجات،مانند بسیاری از غذاهای دیگر که دارای پایه سس هستند،یک راه عالی برای بالا بردن میزان مصرف سبزیجات در رژیم غذایی خودتان و کودکانتان است.از آنجا که بعضی کودکان از جویدن بافت خیلی از سبزیجات و گیاهان لذت نمی‌برند،با فراهم کردن سس سبزیجات و نگهداری آن در یخچال و فریزر،همیشه یک مکمل غذایی خانگی،سالم و طبیعی را در خانه آماده دارید.

سس سبزیجات فقط به منظور استفاده در پاستا،ماکارونی یا اسپاگتی فراهم نمی‌شود.بلکه شما می‌توانید از این سس در پیتزا،همبرگر یا دیگر غذاهایی که با سس،سرو یا طبخ می‌شوند،استفاده کنید و به این صورت مصرف سبزیجات را در تغذیه خود و یا تغذیه کودکان لحاظ کنید.تغذیه کودکان علاوه بر نیاز به تنوع غذایی بیشتر،به سلامت بیشتری هم به منظور رشد درست،احتیاج دارد.به همین دلیل سس سبزیجات را می توان با انواع سبزیجات،با توجه به ذائقه خودتان و یا کودکتان،تهیه کرد و بدون هیچ‌گونه مواد نگهدارنده و یا قندهای غیرطبیعی در یخچال یا فریزر نگهداری کرد.

این سس که در این مطلب با آن آشنا خواهید شد،با چند سبزیجات مختلف که پخته و با مخلوط‌کن میکس شده اند،تهیه شده است و ما آن را به عنوان یک سس خوشمزه،خانگی و البته یک مکمل غذایی طبیعی به افرادی که به تغذیه متنوع و سالم اهمیت می‌دهند،پیشنهاد می‌کنیم.

مخلوط کردن سبزیجات با همدیگر،باعث می شود بچه‌ها بدون مواجه شدن با بافت سبزیجات و تمرکز روی طعم‌ها و مزه‌هایی که ممکن است دوست نداشته باشند،از یک طعم ترکیبی در قالب سس خوشمزه لذت ببرند.

1

 

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید،این سس با انواع سبزیجاتی که خرد شده‌اند تهیه شده‌است.بعضی از کودکان حتما از یک یا دو نوع از سبزیجات لذت می برند و بنابراین به راحتی می توانید با سبزیجاتی که آنها انتخاب می‌کنند این نوع از مشارکت در تغذیه را با کودکان شروع کنید.

این سس خوشمزه سبزیجات که در تصویر زیر می‌بینید با شش نوع از سبزیجات مختلف به همراه گوجه فرنگی تهیه می‌شود.

2

 

اگرچه لازم است برای آماده سازی این سس زمان صرف کنید اما از آنجا که قابل نگهداری است،این زمان را فقط یک بار به تهیه سس اختصاص می‌دهید و بعد از آن در غذاهای فوری نیز می‌توانید از این سس استفاده کنید.

همانطور که پیش از این مطرح شد،این سس سبزیجات فقط مخصوص ماکارونی،پاستا و اسپاگتی نیست و می‌توانید آن را به عنوان سس پیتزا یا در پخت مرغ نیز استفاده کنید یا آن را جایگزین سس گوجه فرنگی نمایید.

 

مواد لازم برای تهیه سس سبزیجات:

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

2 عدد پیاز ریز خرد شده

1 قاشق غذاخوری سیر له شده

2 قاشق غذاخوری سبزیجات خشک معطر(ریحان،جعفری و ...)

3 ساقه کرفس،ریز خرد شده

2 عدد تره فرنگی،خرد شده

2 هویج ، پوست کنده و ریز خرد شده

2 عدد فلفل(تند یا شیرین)

1 عدد کدو سبز(کوچک)خرد شده

1.5 کیلو گرم گوجه‌فرنگی خرد شده

1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی(در صورت تمایل)

 

 

طرز تهیه سس سبزیجات:

روغن را در یک قابلمه بزرگ با حرارت متوسط ​​گرم کنید.پیاز،سیر و گیاهان مخلوط را اضافه کرده و چند دقیقه آنها را هم بزنید.

سبزیجات باقیمانده(کرفس،تره‌فرنگی،هویج،کدو سبز)را اضافه کرده و آنها را هم حدود 20 دقیقه هم بزنید.مرتباً سبزیجات را چک کرده و هم بزنید تا کمی نرم شوند اما نسوزند و کاملا له نشوند.

گوجه فرنگی،رب گوجه فرنگی و سبزیجات خشک را اضافه کنید و مجدد آنها را هم بزنید تا ترکیب شوند.شعله را کم کنید و اجازه دهید تا 20 دقیقه دیگر بپزد.

 

اجازه دهید سبزیجات کمی خنک شوند و سپس آنها را در مخلوط‌کن ترکیب کنید تا کاملا یکدست شود.
طرز تهیه سس سبزیجات