غذاهای محلی جنوب ایران را در همان سرزمین امتحان کنید!

غذاهای جنوبی ایران در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. جنوب ایران علاوه بر جاذبه‌های گردشگری بی نظیر ، فرهنگ غذایی خاص و متفاوتی نیز دارد که نشان از روحیه مهمان نواز مردم آن سرزمین است. غذاهای جنوبی آنقدر خوشمزه و بی نظیر هستند که حتما باید حداقل یک بارآنها را در همان سرزمین امتحان کنید تا طعم غذاهای محلی جنوب ایران در حافظه شما تا ابد ماندگار شود. شهرهای جنوبی نزدیک دریا هستند. این ویژگی از یک طرف و گرمای این مناطق از طرف دیگر باعث شده که استفاده از ادویه‌جات خاص و معطر در آشپزی دریایی این مناطق رواج داشته باشد. ادویه‌هایی که در آشپزی جنوب ایران کاربرد دارند ، طعم غذاهای جنوب را ویژه و متفاوت می‌سازند. تمام استان‌های جنوب کشور از خوزستان گرفته تا هرمزگان و بوشهر و همچنین استان جنوبی سیستان و بلوچستان مهد خوشمزه‌ترین غذاها به ویژه غذاهای دریایی هستند. پیشکادمی در این مطلب چند غذای محلی جنوب ایران را به شما معرفی می‌کند تا استان‌های جنوبی را هم در فهرست سفرهای خود قرار دهید و غیر از آشنا شدن با جاذبه های دیگر گردشگری در این مناطق فوق‌العاده ، با فرهنگ غذایی جنوب ایران نیز آشنا شوید

 

قلیه ماهی

در جنوب ایران ماهی در انواع غذاها از جمله قلیه ماهی ، غذای سنتی خوزستان طبخ می‌شود. قلیه ماهی یک غذای سنتی است که با ماهی ، رب انار ، سبزیجات (شنبلیله و گشنیز) ، پیاز ، فلفل ، نمک ، تمبر هندی ، روغن ، زردچوبه و سیر تهیه می‌شود. اگر به شهرهای استان خوزستان رفتید ، به یک رستوران محلی بروید و این غذای سنتی را سفارش دهید ، زیرا مطمئنا طعم بی‌نظیر آن را

.تحسین خواهید کرد

 

 

فلافل

فلافل نه تنها در جنوب بلکه در تمام شهرهای ایران یکی از محبوب ترین غذاها است. ماده اصلی این غذا نخود است و بدون گوشت درست می‌شود. بنابراین ، کسانی که تمایلی به خوردن گوشت ندارند می‌توانند از طعم این مکمل مغذی و پروتئینی لذت ببرند. اگرچه این غذا بومی استان خوزستان است اما امروزه در بیشتر شهرهای ایران طرفدار دارد. برای تهیه این غذا از نخود ، روغن ، فلفل قرمز ، تخم مرغ ، جعفری و ... استفاده می‌شود.


 

 

اوپیوزی اشکنه

اوپیوزی اشکنه یکی از غذاهای سنتی جنوب است که در دزفول رواج زیادی دارد. این غذا خیلی سریع تهیه می‌شود و بسیاری از خانواده‌های جنوبی اگر وقت کمی برای پخت و پزداشته باشند ، بلافاصله پخت آن را شروع کرده و پس از چند دقیقه یک غذای گرم ، ساده و در عین حال خوشمزه را آماده می‌کنند. برای تهیه این غذا از گردو ، شکر ، زردچوبه ، رب انار ، پیاز ، تخم مرغ ، نمک ، فلفل ، نان خشک استفاده می‌شود.


 

 

سمبوسه

فکر می‌کنید چرا جنوبی‌ها این غذا را خیلی دوست دارند؟ به دلیل طعم بیش از حد فلفل در سمبوسه جنوب! مردم جنوب ایران عاشق طعم فلفل در غذا هستند. تندی غذاها بخشی از فرهنگ آشپزی جنوب ایران است. برای تهیه این غذا ، نان لواش را با موادی مانند گوشت ، سبزیجات معطر ، سیب زمینی ، ادویه و ... پر می‌کنند و سپس نان را مانند مثلث روی هم تا می‌زنند.


 

 

هواری

هواری از انواع غذاهای برنجی و بومی استان هرمزگان است. برای تهیه این وعده غذایی از پیاز ، شوید ، شنبلیله ، گشنیز ، سیر و برنج استفاده می‌شود.


 

 

دوپیازه میگو (میگو)

هر وقت نوبت به بخشی از غذاهای سنتی و لذیذ در جنوب می‌رسد ، ماهی و میگوی تازه باید از مواد تشکیل دهنده غذا باشند. دوپیازه میگو از غذاهای سنتی قشم است که متشکل از میگو به همراه پیاز ، ادویه و فلفل قرمز است. در این غذا از ادویه‌جات محلی قشم برای افزودن طعم به میگو استفاده می‌شود.


 

 

پیشکادمی به شما پیشنهاد می‌دهد که به جنوب ایران سفر کنید و با ذائقه‌ی خوش سلیقه مردمان خونگرم جنوب بیشتر آشنا شوید.

 

آشپزی در مشهد با پیشکادمی

 

غذاهای محلی جنوب ایران را در همان سرزمین امتحان کنید!