غذاهای سنتی کشور دانمارک

غذاهای سنتی دانمارک کم و بیش غذاهایی با گوشت ، ماهی ، سیب زمینی و آب گوشت هستند. در طی 20 سال گذشته ، سرآشپزهای دانمارکی محصولات ارگانیک و محلی بیشتری را در غذاها گنجانده اند. بنابراین یک غذای دانمارکی را در رستوران های دانمارک - به ویژه در بورنهلم و کپنهاگ - خیلی زیاد مشاهده خواهید کرد. این غذا به عنوان غذای جدید نوردیک یا غذای جدید دانمارکی شناخته می‌شود.

به طور کلی ، غذاهای دانمارکی کاملاً سنگین و گوشتی هستند. دانمارکی‌ها کنار غذاهایشان مقدار زیادی سیب زمینی و سبزیجات می‌خورند که یا به طور سنتی آنها را می‌جوشانند و یا بخارپز می‌کنند. جالب اینجاست که بسیاری از غذاهای سنتی دانمارک فقط با نمک و فلفل طعم دار می‌شوند.

پیشکادمی در این مطلب شما را با چند غذای سنتی کشور دانمارک آشنا می‌کند. پس با ما همراه شوید!

 

غذای جدید نوردیک

غذای New Nordic بخش بزرگی از فرهنگ دانمارک است. غذای جدید نوردیک در سال 2014 از مانیفیستی الهام گرفته شد که توسط عضو فعال غذایی دانمارک و کارآفرین آشپزی Claus Meyer شکل گرفت. در سال 2019 ، رستوران‌های دانمارکی در مجموع 35 ستاره میشلن داشتند که از هر کشور دیگر در شمال اروپا بیشتر است.



کوفته گوشتی دانمارکی

کوفته‌ی دانمارکی شامل گوشت ، آرد ، تخم مرغ ، شیر ، پیاز و ادویه جات است و به همراه نان چاودار یا سیب زمینی سرو می‌شود. Frikadeller به صورت گرم یا سرد و اغلب با سالاد و سیب زمینی سرو می‌شود.



اردک کریسمس

اگر کریسمس در دانمارک باشید ، حتماً اردک کریسمس (ژوئیه) را خواهید چشید. در شب کریسمس ، دانمارکی‌ها اردک کباب شده را با سیب زمینی و سس گوجه فرنگی سرو می‌کنند.



ساندویچ‌های صورت باز

برخی می‌گویند این ساندویچ غذای ملی دانمارک است که از یک تکه نان چاودار کره ای تشکیل شده

و روی آن موادی مانند تکه‌های گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، پنیر یا آووکادو قرار دارد




هات داگ دانمارکی

این هات داگ در اروپا معروف است و از محبوب ترین غذاهای خیابانی دانمارک محسوب می‌شود. هات داگ دانمارکی بسیار فراتر از مرزهای هات داگ است. داخل این ساندویچ خوشمزه دانمارکی ، پیاز سرخ شده ترد ، پیاز خام ، ترشی ، سس گوجه فرنگی ، خردل و ریمولاد قرار دارد



سوپ شفاف دانمارکی با کوفته

یک بشقاب سوپ را تصور کنید که با آب مرغ خالص و شفاف ، کوفته‌های کره‌ای ، تکه‌های هویج ، کرفس و پیاز طعم دار شده است. این سوپ شفاف سنتی دانمارک است که طرفداران زیادی دارد و خیلی هم مقوی است.



کوفته دانمارکی با ادویه کاری

اگرچه ادویه کاری یک ادویه معمول دانمارک نیست ، اما Boller i karry یکی از سنتی ترین غذاهای دانمارکی است. در واقع ، این غذا شامل کوفته‌هایی است که در یک سس کاری پخته شده و با برنج سرو می‌شود. اغلب بچه‌ها این غذای سنتی  را دوست دارند و تهیه آن نیز بسیار آسان است.



ستاره دنباله دار

آنچه به عنوان غذای ستاره دنباله دار در دانمارک شناخته می‌شود غذایی است که شامل یک تکه نان چاودار با فیله سرخ شده یا بخارپز است که روی آن میگو ، کاهو ، مارچوبه سفید و خاویار قرار دارد. بهترین کیفیت این غذای سنتی دانمارک را در شمال جوتلند و کنار دریا خواهید یافت.

 

آشپزی در مشهد با پیشکادمی

غذاهای سنتی کشور دانمارک