ماهی سالمون را در سس توسکانی با اسفناج و سیر،طبخ کنید!

ماهی سالمون با سیر توسکانی از آن دسته غذاهای سالم و لذیذ است که به شیوه‌ای متفاوت با کره،سیر،اسفناج،گوجه‌فرنگی و ریحان طبخ می‌شود.

زمان آماده‌سازی ماهی سالمون توسکانی بسیار کوتاه است.شما می‌توانید به آسانی یک روز در هفته را به وعده‌های توسکانی اختصاص دهید.چرا که مرغ،میگو و سبزیجات توسکانی نیز از غذاهای سالم و آسان و البته بسیار خوش‌طعم هستند که به غیر از سالم بودن،خیلی لذیذ و متفاوت هستند.

طعم ماهی سالمون در کنار ترکیب طعم‌های اسفناج،سیر،ریحان و گوجه‌فرنگی،طعم بسیار جالبی است که ما امتحان کردن آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم!امیدوارم دستور تهیه ماهی سالمون توسکانی به درد شما بخورد و از طعم این غذای لذیذ که در بیست دقیقه آماده می‌شود،لذت ببرید!ماهی سالمون غلتیده در سس توسکانی را با باگت فرانسوی میل کنید.حتی می‌توانید باگت فرانسوی را در سس توسکانی بغلتانید تا با رعایت کربوهیدرات کم،از این وعده‌ی غذایی دوستانه لذت زیاد ببرید.

 

مواد لازم:

450 گرم فیله ماهی

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 قاشق غذاخوری کره

1/4 قاشق چای خوری فلفل قرمز

1 قاشق چایخوری پاپریکا دودی(یا بیشتر)

1 قاشق چایخوری چاشنی ایتالیایی(پیشنهادی)

1 عدد پیاز متوسط ،خرد‌شده

4 عدد سیر ،له‌شده

4 عدد گوجه فرنگی، خرد شده

170 گرم اسفناج تازه

1/4 لیوان برگ ریحان تازه،خرد‌شده

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون با کیفیت بالا

 

طرز تهیه

برای درست کردن ماهی سالمون در سس توسکانی،2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ماهیتابه بزرگ بریزید و ماهیتابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید.

فیله‌های ماهی،تکه‌های فلفل قرمز،پاپریکا، چاشنی ایتالیایی و نمک را به روغن داخل ماهیتابه اضافه کرده و هر دو طرف ماهی را روی حرارت متوسط ​بپزید.بعد از پنج دقیقه که فیله ماهی پخت،ماهی را از ماهیتابه بیرون بیاورید.

در همان قابلمه روی حرارت متوسط ​​،1 قاشق غذاخوری دیگر روغن زیتون یا 1 قاشق غذاخوری کره ذوب شده بریزید.سیر و پیاز خرد شده را اضافه کنید و به آرامی بپزید تا معطر و شفاف شود.

گوجه فرنگی خرد شده ، برگ ریحان تازه خرد شده ، اسفناج تازه را بیافزایید و  حدود 3 تا 5 دقیقه آنها را روی حرارت متوسط ​​بپزید تا زمانی که اسفناج فقط کمی تفت داده شود و گوجه فرنگی نیز مقداری آب بیاندازد.

ماهی  پخته شده را دوباره به ماهیتابه اضافه کنید تا گرم شود و همراه با اسفناج،سیر،پیاز،گوجه‌فرنگی و ریحان مدتی بپزد و طعم عوض کند. می‌توانید قبل از سرو ،کمی روغن زیتون خوب به ماهی سالمون توسکانی اضافه کنید و غذای لذیذ را سرو کنید و از این وعده غذایی لذت ببرید!

 

 

 

 

 

طرز تهیه ماهی سالمون در سس توسکانی با اسفناج و سیر