فواید مصرف کره بادام زمینی برای سلامتی

کره بادام ‌زميني از مقوی‌ترین فراورده‌های بادام‌زميني است. به طور تقریبی يک سوم بادام‌زميني کشت شده در جهان ، برای تهيه کره بادام‌زمینی استفاده مي‌شود. مانند کره‌ها و روغن‌های دیگر دانه‌های مغذی ، این کره هم فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد که در این مطلب به برخی از این فواید اشاره می‌کنیم.

فواید کره بادام زمینی برای سلامتی

1. حاوی مقادیر زیادی پروتئین و ویتامین است

کره بادام زمینی حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و پروتئین‌های قوی است (در مقیاس حداقل هفت گرم از کره بادام‌زمینی). پروتئین باعث می‌شود برای مدت طولانی احساس سیری کنید. پروتئین همچنین برای ترمیم و ساخت عضلات بدن ضروری است.

 

2. برای قلب مفید است

وجود چربی اشباع شده به طور خودکار غذایی مانند کره بادام زمینی را به گروه "مواد غذایی ناسالم" وارد نمی‌کند. روغن زیتون ، جوانه گندم و حتی توفو - که به عنوان "غذاهای سالم" در نظر گرفته می‌شوند ، همگی مقداری چربی اشباع‌شده دارند.

 

3. یک ماده غذایی انرژی‌بخش است

جای تعجب نیست که مردم تمایل دارند کره بادام زمینی را به عنوان صبحانه میل کنند ، زیرا حاوی کالری است و همین مورد باعث می‌شود با مصرف کره بادام‌ زمینی برای صبحانه ، سطح انرژی بدن شما از شروع روز بالا برود.

 

4. غنی از فیبر است

در دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی دو گرم فیبر وجود دارد. فیبر به سالم نگه داشتن سیستم هضم و گوارش کمک قابل توجهی می‌کند.

 

5. حاوی پتاسیم است

کره بادام زمینی یک منبع خارق العاده از پتاسیم است که به کلیه‌ها کمک می‌کند خون را تصفیه کنند و سیستم اعصاب مرکزی را منظم نگه دارند.

 

6. می‌تواند شانس ابتلا به دیابت را کاهش دهد

یک مطالعه منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا نشان داد که مصرف یک اونس آجیل یا کره بادام زمینی (حدود 2 قاشق غذاخوری) به مدت حداقل 5 روز در هفته ، می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را تقریبا 30 درصد کاهش دهد.

 

7. برای سلامتی استخوان مفید است

کره بادام زمینی حاوی حدود 49 گرم منیزیم است که برای بهبود عضلات ، سلامت روان و همچنین استخوان‌سازی مفید است.

 

8- به کاهش وزن کمک می کند

خوردن بادام زمینی و کره بادام زمینی به شما کمک می‌کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید و همین موضوع می‌تواند برای کاهش وزن موثر باشد.

 

9. پر از مواد مغذی است

کره بادام زمینی حاوی پروتئین ، فیبر ، پتاسیم ، چربی‌های سالم ، آنتی اکسیدان‌ها ، منیزیم و ویتامین E است.

 

10. به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند

ویتامین B6 و روی (زینک) موجود در کره بادام زمینی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند که برای سلامتی بدن موضوع مهمی محسوب می‌شود.

 

کره طبیعی بادام زمینی می تواند گزینه بهتری باشد چون قند و نمک افزودنی ندارد. با این حال مصرف کره بادام زمینی هم مانند هر ماده غذایی دیگر باید در حد متوسط و متعادل باشد تا به سلامتی بدن شما خدشه‌ای وارد نسازد.

 

فواید مصرف کره بادام زمینی برای سلامتی