7 غذای برتر در جشنواره اوبن ژاپن

اوبن ( بن ، Bon نیز نامیده می شود ) ، جشنواره‌ای است که تابستان هر سال در ژاپن و غرب جشن گرفته می‌شود. جشنواره‌های اوبن در معابد بودایی طی ماه های ژوئیه و آگوست برگزار می‌شود تا از نیاکان گذشته خود تجلیل کنند.

جشنواره اوبن در ژاپن ، زمانی برای اتحاد خانواده ها ، ادای احترام به محراب‌های خانوادگی و بازدید از مقبره‌های اجداد درگذشته محسوب می‌شود. همچنین از منظر معنوی ، زمانی برای جشن گرفتن و رقص در یک بوی خوش است که این ها از نکات قابل توجه جشنواره‌های اوبون است.

در جشن اوبن ، رقصندگان و حامیان جشنواره به طور یکسان کیمونوی تابستانی سبک ، معروف به یوکاتا ، را می‌پوشند. انواع مختلفی از غذاهای ژاپنی برای فروش در این جشنواره موجود است و بازی‌هایی نیز برای کودکان وجود دارد. امروزه ، به ویژه در غرب ، تعدادی غذای سنتی ژاپنی و همچنین غذاهای هاوایی ، چینی ، آمریکایی و سایر غذاهای ترکیبی آسیایی در این جشنواره یافت می‌شود. در این مطلب تعدادی از این غذاها را به شما معرفی می‌کنیم.

 

تاکویاکی

تاکویاکی یک میان وعده محبوب ژاپنی است که از نوعی خمیر پنکیک سبک ژاپنی تهیه می‌شود. این غذا شبیه یک توپ گرد به اندازه لقمه است که با یک تکه کوچک هشت پای پخته (تاکو) پر شده و در یک ظرف مخصوص تاکویاکی تفت داده شده است. روی این غذا سس okonomiyaki (مرزه ژاپنی) ، katsuobushi (تکه‌های خشک بونیتو) و aonori (جلبک دریایی سبز خشک) افزوده می‌شود. مواد افزودنی اختیاری شامل سس مایونز ژاپنی و بنی شوگا (زنجبیل قرمز) است.

 

فوتوماکی

Futomaki یا maki sushi ، به معنای واقعی کلمه به رول "ضخیم" یا "چربی" می‌گویند. این غذا یک رول سوشی بسیار سنتی است که با سبزیجاتی مانند kanpyo (دایکون خشک پخته شده با داشی) ، برش‌های خیار  یا اسفناج پخته شده ، tamagoyaki (تخم مرغ) و یک ماهی خشک شیرین که به رنگ صورتی زیبایی در ژاپن شناخته می‌شود ،َ پر شده است. همه مواد در برنج سوشی و جلبک دریایی پیچیده می‌شوند.

 

چیراشی سوشی

سوشی Chirashi به سوشی بارا نیز معروف است. برنج سوشی در یک کاسه سرو می‌شود و روی آن سبزیجات پخته شده و تازه ، ماهی ، غذاهای دریایی و تخم مرغ قرار می‌گیرد.

 

ایناری

سوشی ایناری یک برنج سوشی است که در توفو سرخ شده ، پیچیده و در یک داشی شیرین پخته می‌شود. گاهی اوقات برنج سوشی استفاده شده برای این کار با پنج نوع سبزیجات مخلوط می‌شود که به سوشی گوموکو معروف است.

 

 

یاکیسوبا ، رشته فرنگی سرخ شده

یاکیسوبا یک رشته فرنگی تابه‌ای محبوب ژاپنی است که با مرغ یا گوشت گاو و سبزیجات سرخ شده مانند کلم ، کرفس و هویج تهیه می‌شود. روی این غذای ژاپنی غالباً جلبک دریایی سبز خشک یا آونوری قرار می گیرد.

 

میتاراشی دانگو

میتاراشی دانگو توپ‌های کوچکی از کیک برنج متراکم است که از آرد برنج چسبناک ساخته شده و روی چوب بامبو طبخ می‌شود. این غذا با لعاب سس سویای شیرین سرو می‌شود و نوعی دسر یا میان وعده به شمار می‌آید.

 

اوجی کینتوکی

یک دسر تابستانی منحصر به فرد ژاپنی uji-kintoki است. این دسر یخ طعم‌دار شده با کینتوکی (لوبیای قرمز شیرین) است که با رنوی (شیر غلیظ شده و شیرین شده) و یک شربت چای سبز شیرین (uji) تزئین و سرو می‌شود.

 

7 غذای برتر در جشنواره اوبن ژاپن