7 نوع چای خوشمزه از سراسر جهان که با شیر ترکیب می‌شوند

شیر یکی از محبوب‌ترین مواد افزودنی به قهوه و چای در سراسر جهان است. شیر به دلیل داشتن قندهای طبیعی (معروف به لاکتوز) طعم شیرین را به مزه‌ی چای اضافه می‌کند. شیر حاوی چربی نیز می‌تواند چای را غنی کند.

به طور کلی ، چای‌شیر با پایه‌ی چای سیاه درست می‌شود اما این نوع نوشیدنی را می‌توان با انواع دیگر چای مانند چای سبز ماتچا نیز تهیه کرد.

در این مطلب از چای ماسالای هند گرفته تا چای شیر هنگ کنگی و چای شیر به سبک انگلیسی را به شما معرفی می‌کنیم.

 

چای‌شیر تایلندی

چای‌شیر تایلندی مانند چای سرد تایلندی و قهوه سرد تایلندی همراه با دوز سنگین شیر درست می‌شود. این نوشیدنی به صورت گرم سرو می‌شود و نوعی نوشیدنی تسکین دهنده است. چای‌شیر تایلندی هم شامل شیر تغلیظ شده شیرین شده و هم شیر تبخیری با کمی شکر است ، بنابراین این نوشیدنی کاملا شیرین است.

 

چای‌شیر ادویه دار هند (ماسالا چای)

ماسالا در غرب بیشتر با نام "چای" شناخته می‌شود. چای‌شیر ادویه دار هند (masala chai) ترکیبی از ادویه‌جات ، چای ، شکر و شیر است. خاستگاه این چای هند است و طی سالها تغییرات زیادی در دستورالعمل تهیه آن به وجود آمده است.

 

 

چای‌شیر انگلیسی

گفته می‌شود که رسم افزودن شیر به چای از فرانسه آغاز شده و بعداً در انگلیس ریشه دوانده است. * امروزه معمول است که در انگلستان شیر و شکر را به چای خود اضافه می‌کنند ، در حالی که در فرانسه مردم تمایل دارند کمی دم کرده لیمو را به چای بیافزایند.

* فرانسوی‌ها اولین کسانی نبودند که لبنیات را به چای خود اضافه کردند. در ابتدا ، خیلی قبل‌تر از فرانسه ، در یونان و تبت چای با لبنیاتی مثل کره جوشانده می‌شد.

 

 

چای‌شیر هنگ‌ کنگی

چای‌شیر هنگ کنگی برگرفته از چای‌شیر انگلیس است. غلیظ ، بسیار شیری و فوق العاده شیرین است. زیرا شیر تغلیظ شده شیرین یا شیر تبخیری ، ماده اصلی این نوشیدنی در هنگ‌ کنگ است.

 

 

چای‌شیر حبابی

گفته می‌شود که چای‌شیر حبابی (یا "چای بوبا") در تایوان به عنوان یک نوشیدنی مفید پس از مدرسه برای کودکان ایجاد شده است. امروزه ، در تایوان ، هنگ کنگ و بخشهای خاصی از ایالات متحده و کانادا (به ویژه در ساحل غربی و شهر نیویورک) این نوشیدنی بسیار محبوب است.

 

 

چای‌شیر زردچوبه

از نظر فنی به عنوان یک درمان گیاهی ، چای شیر زردچوبه مدت طولانی است که در آیورودا به عنوان دارویی برای سلامت استخوان و مفاصل استفاده می‌شود. همچنین گفته می‌شود که این نوشیدنی تمرکز ذهنی را بهبود می‌بخشد ، بنابراین نوشیدن چای شیر زردچوبه در صبح یا اواسط بعد از ظهر خیلی مناسب و مفید است.

این چای گرم و ادویه‌ای به طرز غیرمعمولی دلپذیر است و تهیه‌ی آن کاملاً آسان است.

 

چای سیاه لاته

دستور تهیه لاته چای سیاه آسان است و کمی مانند لاته اسپرسو تهیه می‌شود ، اما اسپرسو با یک کنسانتره چای سیاه جایگزین می‌گردد. این نوشیدنی یک انتخاب مناسب برای صبحانه است.

 

7 نوع چای خوشمزه از سراسر جهان که با شیر ترکیب می‌شوند