دستورالعمل تهیه مربای زرشک تازه

زرشک تازه یکی از مواد بسیار مناسب برای تهیه یک مربای خوشمزه با طعم ملس است. مربای زرشک را هم با زرشک ساده و هم با زرشک خشک می‌توان تهیه کرد اما دستورالعملی که در این

مطلب با شما به اشتراک می‌گذاریم ، برای تهیه مربا با زرشک تازه است.

مواد لازم

1 کیلوگرم زرشک تازه

1 کیلو و 250 گرم شکر

نصف قاشق چایخوری وانیل

5 لیوان آب

 

دستورالعمل تهیه مربای زرشک تازه 

زرشک‌ها را پاک کرده و داخل یک کاسه بزرگ بریزید. سپس روی زرشک‌ها را با آب سرد بپوشانید و اجازه دهید 1 ساعت به همان حال بماند.

حالا زرشک‌ها را از آبکش رد می‌کنیم و کنار می‌گذاریم.یک سوم شکر را کنار دست قرار می‌دهیم تا زرشک و شکر را لایه لایه در کاسه بریزیم. توجه داشته باشید که فقط 400 گرم از شکر را در برای این کار استفاده کنید. کاسه را به مدت 4 ساعت داخل یخچال می‌گذاریم تا زرشک‌ها آب بیندازند.

باقی‌مانده شکر و 5 لیوان آب را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید تا شکر به طور کامل در آب حل شود. سپس محتویات کاسه‌ی داخل یخچال را به شربت روی شعله اضافه کنید. حرارت شعله را کم کرده و مواد را خیلی آرام با قاشق مخلوط کنید (طوری که زرشک‌ها له نشوند). درب قابلمه را به هیچ عنوان نگذارید و اجازه دهید تا مربا قوام پیدا کند.

برای اینکه بفهمبم مربا قوام کافی را پیدا کرده ، نصف قاشق مرباخوری از شهد مربا را داخل یک لیوان آب سرد بریزید. اگر بدون اینکه شهد متلاشی شود به کف لیوان برسد ، یعنی مربا قوام کافی را پیدا کرده است.

هر زمان شهد مربا قوام کافی را پیدا کرد ، وانیل را به مربا اضافه می‌کنیم و مربای زرشک را با قاشق چوبی هم می‌زنیم تا وانیل هم با مواد ترکیب شود. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید با دمای محیط هم دما شود.

مربای خنک شده را در طرف شیشه‌ای بریزید و نوش جان کنید!

 

دستورالعمل تهیه مربای زرشک تازه