دستورالعمل آسان و سریع برای تهیه بادام کاراملی

بادام که مملو از پروتئین ، چربی‌های مفید ، ویتامین E و مقدار زیادی مواد معدنی است ، یک ماده غذایی واقعی و کامل به حساب می‌آید. این مغزهای مغذی و سالم ، یک میان وعده مفید و قابل حمل هستند. درهر 24 عدد بادام ، 6 گرم پروتئین وجود دارد.

در این مطلب قرار است با دستورالعمل سریع و بسیار آسان تهیه بادام کاراملی آشنا شویم. بادام ترد وقتی با شکر طعم‌دار می‌شود ، میان‌وعده‌ی خوشمزه‌ای از آب در می‌آید. این مغزهای شیرین که به تنهایی خوشمزه هستند ، می‌توانند با شکلات سفید یا تیره پوشانده شوند ، پر کننده ترافل یا فاژ باشند و یا به عنوان تزئیناتی زیبا برای کیک‌های کوچک ، تارت و پای به کار بروند. همچنین از این بادام‌های شیرین که هم آسان و هم سریع درست می‌شوند ، می‌توانید در سالادهای تازه استفاده کنید یا آنها را روی مرغ سوخاری ، گوشت و ماهی کبابی خرد کنید. استفاده از بادام کاراملی در دسرها و غذاهای مختلف بستگی به سلیقه‌ی شما دارد اما در نظر داشته باشید که استفاده از اینطور طعم‌ها اغلب تنوع خوبی در آشپزی به وجود می‌آورد. 

مواد لازم

1/2 فنجان آب

1 فنجان شکر (دانه ریز)

2 فنجان بادام درسته (ترجیحاً خام)

 

دستورالعمل تهیه بادام کاراملی

یک ظرف را با ورقه سیلیکونی یا آلومینیومی بپوشانید و کنار بگذارید.

در یک قابلمه نچسب متوسط ​​، آب و شکر را مخلوط کرده و ظرف را روی حرارت متوسط ​​تا زیاد قرار دهید. مواد داخل قابلمه را هم بزنید تا شکر حل شود و مخلوط بجوشد.

به محض جوش آمدن شربت قند ، بادام‌ها را اضافه کرده و حرارت را به حد متوسط ​​کاهش دهید. مرتب بادام‌ها را هم بزنید تا شکر در اطراف بادام متبلور شود - این کار باید حدود 5 تا 8 دقیقه طول بکشد.

هنگامی که شکر متبلور می‌شود ، احتمالاً هم زدن مشکل خواهد شد اما به هم زدن ادامه دهید. در نهایت ، شکر دوباره ذوب و به کارامل تبدیل می‌شود. شکر روی بادام باید به رنگ قهوه ای طلایی تبدیل شود. در این مرحله ، کارامل مایع بادام را می‌پوشاند. 

هنگامی که شکر کارامل شد و کاملاً مایع شد ، مخلوط بادام را روی ورقه داخل ظرف از پیش آماده شده بریزید. در حالی که شکر هنوز مایع است ، از چنگال برای جدا کردن بادام‌ها استفاده کنید.

اجازه دهید بادام‌ها در دمای اتاق قرار گیرند تا خنک و سفت شوند. سپس آنها را از هم جدا کرده و سرو یا در آشپزی استفاده کنید

 

دستورالعمل آسان و سریع برای تهیه بادام کاراملی