چای ماسالا ترکیبی از نوشیدنی هند و چای سیاه انگلیسی

"چای"ای که امروزه تقریباً در هر کافه‌ای پیدا می‌کنید ، دارای سابقه‌ای است که قدمت آن به هزاران سال قبل برمی گردد . ماسالا چای باستان (به معنی "چای ادویه دار") در داستان‌های سلطنتی و داروهای گیاهی شهرت زیادی داشته و دارد . در طول هزاران سال ، طرز تهیه نوشیدنی ماسالا تکامل یافته که منجر به تغییرات بسیار و جلب طرفداران جهانی شده است .

 

تاریخچه اولیه چای ماسالا

به گفته لور ، تاریخ ماسالا چای ، هزاران سال پیش در یک دربار سلطنتی باستان آغاز شد . برخی افسانه‌ها می گویند که آن را 9000 سال پیش ایجاد کرده اند ، در حالی که برخی دیگر ادعا می کنند که این زمان به 5000 سال پیش باز‌می‌گردد . داستان‌هایی وجود دارد که خاستگاه این نوشیدنی را هندوستان فعلی می‌دانند ، در حالی که عده‌ای ماسالا چای را به ریشه تایلندی نسبت می‌دهند . صرف نظر از این موضوع ، گفته می‌شود که یک پادشاه آن را به عنوان یک نوشیدنی آیورودا (پاک کننده و زنده کننده) ایجاد کرده است .

بر اساس شواهد ،  در ابتدا نوشیدنی ماسالا چای که با طیف گسترده ای از ادویه‌جات درست شده بود ، فقط به عنوان دارویی برای بیماری‌های خفیف به صورت گرم یا سرد سرو می شد . در آن زمان ، این نوشیدنی شیرین و تند حاوی برگ چای نبود و هیچ کافئینی هم نداشت  .

 

ورود چای سیاه

در سال 1835 ، انگلیسی ها مزارع چای را در هند به وجود آوردند . چای‌های سیاه تولید شده در هند به دستوالعمل‌های محلی ماسالا چای راه پیدا کردند . این اولین ظهور ماسالا چای بود که امروزه شناخته شده است و همراه با ادویه ، شیر ، شیرین کننده‌ای مانند عسل و چای سیاه تهیه می‌شود . با این حال ، این نوشیدنی فاقد جذابیت گسترده در منطقه بود ، زیرا چای سیاه در درجه اول صادراتی بود و برای بیشتر هندی ها بسیار گران محسوب می‌شد .

حدود سال 1900 میلادی ، انجمن چای هند متعلق به انگلیس ، شروع به تبلیغ مصرف چای هندی در داخل هند کرد . از آنجا که چای سیاه گرانترین ماده بود ، فروشندگان از شیر ، شکر و ادویه‌جات استفاده کردند تا در عین پایین نگه داشتن هزینه‌ها ، دم کرده خود را خوش طعم کنند . در این زمان بود که محبوبیت ماسالا چای گسترش یافت و به جایی رسید که در کشورهای مختلف ، این چای بسیار خوشمزه به عنوان یک نوشیدنی گرم یا سرد شناخته و نوشیده می‌شود .

 

چای ماسالا ترکیبی از نوشیدنی هند و چای سیاه انگلیسی