پنیر طعم دار شده به روش مردم جنوب اسپانیا

 در اسپانیا هر گیاه و یا ماده خوراکی  با روغن زیتون طعم دار و نگهداری می‌شود.پنیرهای بز،گوسفند و گاو در اسپانیا شهرت زیادی دارند و البته بسیار متنوع هستند.یکی از لذت‌های خوراک در اسپانیا،طعم دار کردن پنیرها در روغن زیتون و به شیوه‌های مختلف است.این روش نگهداری پنیر،اغلب توسط خانواده هایی که گله گوسفند یا بز داشتند،استفاده می‌شد تا بتوانند پنیر تولیدشده را مدت زمان طولانی‌تری نگهداری کنند.

این دستور طعم‌دار کردن پنیر که در ادامه این مطلب خواهید خواند،ویژه جنوب اسپانیاست و با روغن زیتون،گیاهان و ادویه‌جات به عمل می‌آید.پنیرها را می‌توانید با برش‌های باگت یا به هر شیوه دیگری که تمایل دارید سرو کنید و از طعم خاص آن لذت ببرید.

برای این دستورالعمل بهتر است از پنیرهای نرم،پنیر فتا یا پنیر کبابی استفاده کنید.پنیر خامه‌ای برای این شیوه مناسب نیست.

مواد لازم

پنیر: 250 الی 350 گرم

آویشن: 1 قاشق چایخوری

رزماری: 1 قاشق چایخوری

سیر پوست کنده: 3 الی 4 حبه

فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری

روغن زیتون: کمتر از نیم لیتر

 

طرز تهیه:

حبه های سیر را همراه با آویشن،رزماری و فلفل سیاه داخل یک ظرف شیشه‌ای تمیز و خشک بریزید.نصف مقدار روغن زیتون را به آن اضافه کنید.پنیرها را به ابعاد قوطی کبریت(ولی با ضخامت بیشتر)برش دهید و داخل ظرف قرار دهید.بقیه روغن زیتون را روی پنیرها بریزید تا جایی که کاملآ پنیرها پوشانده شوند.

روی ظرف را سلفون بکشید و به مدت 24 ساعت داخل یخچال قرار دهید.بعد از این مدت پنیر آماده مصرف است و می‌توانید آن را تا سه هفته در یخچال نگهداری کنید.

 

از طعم‌های ویژه لذت ببرید!

روش طعم دار کردن پنیر در روغن زیتون