10 نکته مهم برای کاهش وزن

در این مطلب قصد داریم شما را در جریان 10 نکته پیرامون تغذیه به منظور کاهش سریع وزن قرار دهیم:

 

1. صبحانه‌ای با پروتئین بالا بخورید. خوردن صبحانه با پروتئین بالا می‌تواند هوس غذا خوردن و در نتیجه کالری دریافتی را در طول روز کاهش دهد.

 

2. از خوردن بیش از اندازه‌ی نوشیدنی‌ها و آبمیوه‌های شیرین خودداری کنید. اینها از جمله موارد چاق‌کننده ای هستند که می‌توانید وارد بدن خود کنید.

 

3. قبل از غذا آب بنوشید. یک مطالعه نشان می‌دهد که نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا در طی 3 ماه ، کاهش وزن را 44٪ افزایش می‌دهد.

 

4. غذاهای مناسب کاهش وزن را برای وعده‌های غذایی خود انتخاب کنید. بعضی از غذاها برای کاهش وزن بهتر از بقیه هستند.

 

5. مواد غذایی دارای فیبرهای محلول را در رژیم غذایی خود جای دهید. مطالعات نشان می‌دهد که فیبرهای محلول ممکن است باعث کاهش وزن شوند.

 

6. قهوه یا چای بنوشید. کافئین 3 تا 11٪ سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.

 

7. رژیم غذایی خود را بر اساس غذاهای کامل قرار دهید. غذاهای کامل نسبت به غذاهای فرآوری شده سالم‌تر هستند ، شما را سیر می‌کنند و این مانع پرخوری می‌شود.

 

8. آرام غذا بخورید. سریع غذا خوردن می‌تواند به مرور زمان منجر به افزایش وزن شود ، در حالی که آرام غذا خوردن احساس سیری بیشتری ایجاد می‌کند و هورمون های کاهش وزن را نیز تقویت می‌کند.

 

9. هر روز خودتان را وزن کنید. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که هر روز خود را وزن می‌کنند به احتمال بسیار زیاد لاغر می‌شوند و در نتیجه وزن کردن را برای مدت طولانی کنار می‌گذارند.

 

10. خوب و با کیفیت بخوابید. خواب به دلایل زیادی مهم است و کمبود خواب یکی از بزرگترین عوامل خطرناک برای افزایش وزن به شمار می‌آید.

 

نکات تغذیه به منظور کاهش سریع وزن