تره فرنگی چیست؟

 

تره فرنگی عضوی از سبزیجات خانواده پیاز ، بومی شرق مدیترانه و خاورمیانه است. بزرگترین تولید کنندگان تره فرنگی اندونزی ، ترکیه ، فرانسه ، جمهوری کره و بلژیک هستند. تره فرنگی مانند پیازچه (یا پیاز سبز) به نظر می رسد ، اما بسیار بزرگتر است. عطر و طعم ملایم تره فرنگی ، همچنین سهولت تهیه آنها باعث می‌شود که در سوپ و غذاهای گوشت سفید کاربرد مناسبی داشته باشد و همچنین یک غذای جانبی ساده به شمار آید.

تره فرنگی در بین سبزیجات ، یکی از گرانترین انواع پیاز است که در بازار آن را پیدا خواهید کرد. در کشورهایی که معمولاً از این ماده غذایی مفید استفاده بیشتری می شود ، قیمت آن پایین تر است. پیشکادمی در این مطلب شما را با نحوه طبخ و فواید تره فرنگی برای سلامتی بدن آشنا می کند.

 

نحوه طبخ تره فرنگی

تره فرنگی را می‌توان آب پز و سرخ کرد یا آن را تفت داد. آنها را می‌توان مانند پیاز در کره یا روغن زیتون تفت داده و خاصیت کاراملی را به غذا افزود. تره فرنگی را نباید زیاد بپزید ، هدف این است که نرم شود ، تا حدی که سوراخ کردن آن با چنگال به نیروی کمی نیاز داشته باشد. هنگام افزودن تره فرنگی به یک دستورالعمل ، آن را نزدیک به پایان زمان پخت اضافه کنید. تره فرنگی خام نیز یکی از اجزای محبوب سالاد است. درغذاهای سبزیجاتی استفاده از تره فرنگی بسیار رایج و مفید است

 

فواید تره فرنگی برای سلامتی

تره فرنگی از سبزیجات مقوی ، کم سدیم و منبع خوبی از فیبر است. آنها تقریباً هیچگونه چربی و کلسترولی ندارند. مصرف تره فرنگی یک روش خوب برای افزودن ویتامین B6 ، آهن و منیزیم به رژیم غذایی است ، آنها حتی منبع ویتامین های A ، C و K هستند. خوردن تره فرنگی به طور منظم همچنین می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند ، سطح کلسترول خوب را بهبود بخشد  و به کاهش فشار خون نیز کمک کند.

 

آشپزی در مشهد با پیشکادمی

 

تره فرنگی چیست؟