چه زمان جوز هندی سمی است؟

در بسیاری از دستورالعمل‌ها ، از شیرین تا تند  و از غذاهای پخته شده تا نوشیدنی‌ها ، جوز هندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما شاید شنیده باشید که این ادویه می‌تواند سمی باشد. پیشکادمی به شما پیشنهاد می‌دهد با خواندن این مطلب ، حقایق مربوط به زمان سمی شدن جوز هندی را دریابید.

 

جوز هندی چیست؟

جوز هندی ادویه ای است که در آشپزی اغلب کشورها مورد استفاده قرار می گیرد و از درخت جوز هندی حاصل می‌شود. این درخت در اندونزی رشد کرده و ادویه جوز هندی را تولید می‌کند. گرز جوز هندی  از پوشش قرمز اطراف بذر سخت و داخلی تولید  و به جوز هندی تبدیل می‌شود. جوز هندی را پس از خشک شدن ، می‌توان به صورت کامل یا از قبل آسیاب شده خریداری کرد.

 

آیا جوز هندی سمی است؟

جوز هندی حاوی ماده ای به نام میریستیسین است ، ماده مخدری که در صورت مصرف مقدار زیاد جوز هندی ، با عوارض جانبی سمی بسیار ناخوشایندی همراه است. میریستیسین را می‌توان در تعدادی دیگری از ادویه‌ها و گیاهان یافت اما در جوز هندی به مقدار بیشتری وجود دارد. مصرف مقادیر کمی جوز هندی ، از جمله مقادیری که در همه دستورالعمل‌های استاندارد ذکر شده است ،  برای بدن بی ضرر است. با این حال ، مصرف بیش از 1 قاشق چایخوری جوز هندی طی یک تا شش ساعت پس از مصرف می‌تواند باعث ایجاد عوارضی مانند توهمات ، حالت تهوع ، استفراغ ، سرگیجه و ضربان قلب نامنظم شود. اثرات ممکن است چندین ساعت طول بکشد  و حتی هنگامی که مقدار خیلی زیادی استفاده شود ، می‌تواند منجر به نارسایی عضو شود.

زنان باردار نباید مقادیر زیادی جوز هندی مصرف کنند زیرا احتمال بروز خطر نقص مادرزادی یا سقط جنین وجود دارد. جوز هندی می‌تواند به ویژه هنگامی که با داروهای دیگر مخلوط شود خیلی خطرناک باشد ، زیرا می‌تواند نحوه پردازش دارو توسط کبد را تغییر دهد. ترکیب مقادیر زیادی جوز هندی و سایر داروها ، در موارد نادر ، با مرگ ارتباط داشته است.

اثرات جوز هندی به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است و موارد گزارش شده از مسمومیت جوز هندی نادر است. افراد باید از مصرف بیش از مقدار معمول جوز هندی ، بیش از یک قاشق چایخوری ، خودداری کنند. بیشتر دستورالعمل‌ها به 1/2 قاشق چای خوری جوز هندی یا کمتر احتیاج دارند. مصرف این غذاها بدون خطر بروز عوارض و کاملا ایمن است.

 

جوز هندی و سلامتی

گفته می‌شود جوز هندی در ناراحتی‌های معده مانند حالت تهوع ، گاز معده و اسهال کمک می‌کنند و گاهی اوقات در غذاهای تقویتی نیز استفاده می‌شوند. از ادویه جات بعضاً به عنوان بخشی از درمان سرطان و سایر موارد بهداشتی و همچنین در داروهای هومیوپاتی و طبیعی استفاده می‌شود. اثرات جوز هندی و فعل و انفعالات آن در بدن به طور گسترده بررسی نشده است. بدون مشورت با پزشک خود هیچ راه درمانی خانگی را امتحان نکنید.

 

خرید و نگهداری جوز هندی

جوز هندی را می‌توان به صورت کامل یا آسیاب شده خریداری کرد. هر دو را باید در ظروف در بسته و در یک مکان خشک و تاریک نگهداری کرد. جوز هندی کامل را می‌توان رنده و برای هر نوبت آشپزی استفاده کرد. جوز هندی خود را از دسترس کودکان دور نگه دارید تا مسمومیت احتمالی جوز هندی اتفاق نیفتد.

آشپزی در مشهد با پیشکادمی

 

چه زمان جوز هندی سمی است؟