مرغ کونگ پائو Kung Pao یک غذای چینی پر طرفدار

مرغ کونگ پائو  Kung Pao یک غذای چینی پر طرفدار است که حالا در کشورهای زیادی یکی از دستورالعمل‌های خاص برای طبخ مرغ به شمار می‌آید. این غذای خوشمزه ، لذیذ و پرادویه‌ی چینی هم در رستوران‌های چینی سرو می‌شود و هم به آسانی می‌توان آن را در خانه تهیه کرد. این غذای چینی آسان از مرغ ، بادام زمینی ، سبزیجات و ادویه‌ها تشکیل می‌شود که پیشکادمی دستورالعمل تهیه آن را با شما به اشتراک می‌گذارد.

مرغ کونگ پائو چیست؟

مرغ Kung Pao یک غذای محبوب سرخ کردنی چینی است که از مرغ خرد شده و بادام زمینی تشکیل شده و آن را در یک سس تند ، شیرین ، شور و ملایم طعم‌دار می‌کنند.

نسخه خانگی آسان مرغ کونگ پائو قطعاً از مرغ Panda Express یا Pei Wei’s Kung Pao بهتر است! آشپزی خانگی معمولاً برنده است. موافقید؟

این غذای چینی یک شام سریع و خوشمزه است که برای سرو هر روزی از هفته مناسب است. مرغ کونگ پائو را می‌توانید در مدت 30 دقیقه یا کمتر آماده کنید!

 

مواد لازم

2 قاشق غذاخوری سس سویا

1 قاشق غذاخوری سس میرین

3 قاشق چایخوری نشاسته ذرت ، الک شده

500 گرم سینه یا ران مرغ بدون پوست ، به مکعب‌های متوسط برش بزنید

1/2 قاشق غذاخوری سرکه سیاه چینی

1 قاشق غذاخوری سس هویسین

1 قاشق چایخوری روغن کنجد

2 قاشق غذاخوری آب یا آب مرغ

1 قاشق غذاخوری عسل

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

10 عدد چیلی شرقی قرمز خشک ، نصف شده و دانه شده (یا 1/2 قاشق چایخوری تکه‌های فلفل قرمز)

4 عدد پیازچه، خرد شده ، قسمت‌های سفید و سبز را جدا کنید

3 حبه سیر ، خرد شده (1 قاشق غذاخوری)

2 قاشق چایخوری زنجبیل تازه پوست کنده و خرد شده

1/3 فنجان بادام زمینی تفت داده نشده بدون نمک ، تقریباً خرد شده

 

دستورالعمل تهیه مرغ کونگ پائو

در یک کاسه متوسط ​​ ، 1 قاشق غذاخوری سس سویا و سس میرین را با 1/2 قاشق چایخوری نشاسته ذرت مخلوط کنید. مرغ را به آنها اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه در دمای اتاق (یا چند ساعت در یخچال) استراحت کند.

در یک کاسه کوچک ، 1 قاشق غذاخوری سس سویا را با 1 قاشق چایخوری نشاسته ذرت باقیمانده مخلوط کنید. سرکه سیاه ، سس هویسین ، روغن کنجد ، آب یا آب مرغ و عسل را اضافه کرده و هم بزنید تا همه خوب مخلوط شوند. مخلوط را کنار بگذارید.

روغن را در یک قابلمه با حرارت متوسط ​​تا زیاد گرم کنید. مرغ را اضافه کنید و بپزید تا دیگر صورتی نباشد ، حدود 3 دقیقه برای هر طرف.

مرغ را در یک طرف تابه جمع کنید. حالا چیلی قرمز ، قسمت سفید پیازچه، سیر و زنجبیل را اضافه کنید و 1 دقیقه تفت دهید. سس‌ها را هم داخل تابه بریزید و حدود 1 دقیقه هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود.

قسمت سبز پیازچه و بادام زمینی را به مواد اضافه کنید.

مواد را هم بزنید و اگر خیلی غلیظ بود آن را مقدار خیلی کمی آب رقیق کنید.

این غذای خوشمزه چینی را گرم سرو کنید و از طعم متفاوت آن لذت ببرید.

 

آشپزی در مشهد با پیشکادمی

 

مرغ کونگ پائو Kung Pao یک غذای چینی پر طرفدار