دسر هندی کولفی را به سادگی در خانه درست کنید و لذت ببرید!

 

Kulfi یکی از دستورالعمل‌های محبوب دسر در هند شمالی است. این دسر منجمد خامه‌ای و خوش طعم ، یک پایان عالی برای یک وعده غذایی در یک روز گرم تابستان است.

برای تهیه دسر کولفی ، خامه سنگین با زعفران طعم‌دار می‌شود و شیر تغلیظ شده شیرین شده به طرق مختلف به آن اضافه می‌شود. در این دستورالعمل که پیشکادمی به شما پیشنهاد می‌دهد ، از هل زمینی معطر و گلاب استفاده می‌شود. در آخر ، پسته خرد شده را برای بافت ، عطر و طعم به ترکیب دسر اضافه می‌کنند. در نسخه‌های دیگر دسر کولفی از بادام زمینی یا حتی پوره انبه استفاده می‌کنند.

این دسر خوشمزه‌ی هندی را می‌توان در قالب بستنی سیلیکونی یا لیوان‌های کاغذی با چوب‌های بستنی داخل آنها ، منجمد کرد.

 

مواد لازم

2 فنجان خامه سنگین

1/4 قاشق چایخوری نخ‌های زعفران

2 قاشق چایخوری شکر دانه ریز

1 (14 اونس) قوطی شیر تغلیظ شده شیرین شده

1 قاشق چایخوری هل آسیاب شده

1/4 قاشق چایخوری گلاب

1/3 فنجان پسته خام خرد شده

 

دستورالعمل تهیه دسر کولفی

در یک قابلمه کوچک ، 1 فنجان از خامه سنگین و نخ‌های زعفران را مخلوط کنید. قابلمه روی حرارت کم قرار دهید تا آرام به جوش بیاید. حالا آن را از روی حرارت برداشته و در دمای اتاق خنک کنید.

 

مخلوط را به یک ظرف در بسته منتقل کنید یا روی آن را با ورق آلومینیومی بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا منجمد شود.

در یک کاسه بزرگ ، خامه سرد شده حاصل از تزریق زعفران را با 1 فنجان باقی مانده خامه مخلوط کنید تا نرم شود. شکر را کم کم اضافه کنید و حسابی هم بزنید.

شیر تغلیظ شده شیرین شده ، هل ، گلاب و 3 قاشق غذاخوری پسته خرد شده را به مخلوط بیافزایید. آنها را خوب هم بزنید تا مخلوط یکدستی شکل بگیرد.

این مخلوط را به قالب‌های انعطاف پذیر سیلیکونی یا لیوان‌های کاغذی منتقل کنید. (به دلیل بافت ظریف این دسر ، جدا کردن آنها از قالب‌های پلاستیکی سفت دشوار است.)

پسته خرد شده باقیمانده را روی آن بپاشید. چوب‌های بستنی را درون قالب‌ها فرو کرده و یک شب در فریزر قرارشان دهید.

اگر از لیوان‌های کاغذی استفاده می‌کنید ، قسمت بالای لیوان را با ورق آلومینیوم بپوشانید و سپس چوب‌های بستنی را وارد کنید.

موقع سرو دسر ، گلفی را به آرامی از قالب‌های بستنی جدا کنید یا لیوان‌های کاغذی را از دورشان جدا سازید. از طعم متفاوت این دسر خوشمزه‌ی هندی لذت ببرید!

 آشپزی در مشهد با پیشکادمی

 

 

 

کولفی یکی از دستورالعمل‌های محبوب دسر در هند شمالی