از دانه های کینوا،منبع غنی پروتئین گیاهی،غافل نشوید!

کینوا یکی از مشهورترین غذاهای سالم دنیاست.این دانه های بدون قند سرشار از پروتئین و حاوی مقادیر کافی از هر 9 اسید آمینه ضروری برای سلامت بدن است.در این مطلب به 11 مورد از خواص این دانه های شگفت‌انگیز  می‌پردازیم تا برای گنجاندن آن در سبد خریدتان،دلایل کافی داشته باشید و از مزایای مصرفش برای سلامتی خود بهره‌مند شوید.

1)دانه کینوا بسیار مغذی است.این دانه خوراکی به طور فزاینده‌ای ئر میان افرادی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند،رواج دارد.

2)کینوا حاوی مقادیر بالایی از فلاونوئیدهاست که شامل کوئرستین و کائمپروفول می‌شود.این‌ها آنتی‌اکسیدان های گیاهی قوی هستند که برای سلامتی بدن فواید بسیاری دارند.

3)کینوا نسبت به غلات دارای فیبر بسیار بیشتری است.در یک مطالعه مشخص شد که هر فنجان (185گرم) کینوا دارای 17 الی 27 گرم فیبر است.بیشتر فیبرها نامحلول هستند اما یک فنجان کینوا 5/2 گرم فیبر محلول دارد.

4)این دانه‌ها فاقد گلوتن هستند و استفاده از  آن برای افرادی که منع مصرف گلوتن دارند بسیار مناسب است.کینوا به صورت طبیعی بدون قند است و می‌تواند آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی رژیم غذایی شما را افزایش دهد.

5)در مقایسه با اغلب غذاهای گیاهی،کینوا دارای پروتئین زیادی است.همچنین شامل اسید‌ آمینه های ضروری است که شما به آنها نیاز دارید.این دانه‌های گیاهی برای وجترین‌ها و وگان‌ها منبع پروتئینی خیلی خوبی به شمار می‌روند.

6)دارای یک شاخص گلیسمی پایین است که این موضوع در کنترل قند خون موثر می‌باشد.با این وجود،این دانه‌ها کربوهیدرات بالایی دارند.

7)کینوا حاوی مواد معدنی مهم مثل آهن و منیزیم است. مواد معدنی دیگری نیز در این دانه‌ها وجود دارد که برای سلامت بدن اهمیت زیادی دارند.

8)دانه کینوا بر سلامت متابولیک  اثرات مفیدی دارد.

9)دارای آنتی‌اکسیدان های مختلف است.

10)ممکن است بر کاهش وزن افرادی که اضافه وزن دارند،موثر واقع شود.

11)گنجاندن کینوا در رژیم غذایی بسیار آسان است.

 

سالم و تندرست باشید

فواید مصرف دانه کینوا برای سلامت بدن