بهترین غذاهای خراسان برای گردشگران

کباب یکی از غذاهای جذاب خراسان است که خاطره غذای ایرانی را در ذهن گردشگران بسیاری ماندگار کرده است. کباب به عنوان غذا ممکن است ساده به نظر برسد ولی واقعیت این است که کباب‌های ایران واقع متنوع هستند و در منطقه خراسان هم سابقه درخشانی دارد. جگرکی‌های خراسان در کنار غذا حتما ریحان ، نان داغ ، پیاز و لیمو سرو می‌کنند که هر کدام طعم کباب را صد چندان می‌کنند. پیشکادمی در این مطلب چند غذای محلی و اصیل خراسان را به شما معرفی می‌کند.

 

 شُله Shole غذای معروف مشهد

مشهد شُل ، که در مشهد فقط به شُله معروف است ، غذایی از خانواده آش است. مواد اصلی تشکیل دهنده این غذا مقدار زیادی گوشت ، لوبیا و ادویه‌جات است که می‌توان به آن مقداری مغز استخوان گاو را نیز اضافه کرد تا خوشمزه تر شود.

 

دسر دیگچه یکی از دسرهای اصیل خراسان

دیگچه مشهدی یک شیرینی خوشمزه ، سنتی و محلی مشهد است. Digcheh ، گاهی به عنوان دسر و گاهی به عنوان نذری محبوب در ماه رمضان یا محرم پخته و به مردم تعارف می‌شود.

 

کاچی دسر مورد علاقه مردم خراسان

کاچی یکی از دسرهای اصیل و قدیمی خراسان است ، این دسر متفاوت دارای بافتی بسیار لطیف است و امروزه در همه جای ایران به سبک‌های مختلف طبخ می‌شود. این دسر خوشمزه خراسان در سفره شادی و خوشحالی مردم اغلب دیده می‌شود. کاچی با آرد ، شکر ، گلاب ، کره ، روغن و زعفران درست می‌شود. در گذشته کاچی با روغن حیوانی زیادی پخته می‌شد. کاچی را می‌توان با آرد برنج نیز تهیه کرد.

 

 

آش ماست سبزوار

آش ماست سبزوار یکی از غذاهای سنتی خراسان است که معمولاً با غذاهای دیگری مانند کوکوی سبزی خورده می‌شود. آش ماست سبزوار از آن دسته غذاهایی است که در شب چهارشنبه سوری و همچنین در مناسبت‌های مذهبی به عنوان نذری پخته می‌شود.

 

جوشوره یا جوش‌پره غذای محلی و اصیل خراسان

 

جوشپره غذای محلی جنوب خراسان به خصوص گناباد است که در ایام شادی طبخ می‌شود تا از غم خداحافظی کرده باشند. جوش در زبان محلی به معنی (غم و غصه) و پره (بره ، رفتن) است .از خمیرهای تو پری که درست شده و خشک شده یک نوع آش درست می‌کنند و به آن آش جوشپره می‌گویند.

 

آش شلغم غذای فصل سرد خراسان

سرزمین خراسان به دلیل داشتن انواع آش ، چه با سبزی و چه با گوشت ، از مناطق دیگر متمایز است. آش (شلغم) یکی از آش‌های محلی محبوب خراسان جنوبی است که خواص بسیار زیادی برای سلامتی در فصل سرد دارد.

 

آشپزی در مشهد با پیشکادمی

بهترین غذاهای خراسان برای گردشگران