همه چیز درباره چای جاسمین

چای جاسمین به طور کلی به نوعی چای گفته می‌شود که با گل یاس یا طعم دهنده‌های مشابه معطر شده باشد. چای جاسمین معمولاً با چای سبز درست می‌شود و ممکن است در ترکیباتش چند گیاه دیگر نیز به کار روند. اگرچه رایج ترین نوع چای جاسمین با چای سبز تهیه می‌شود اما انواع دیگری نیز با چای سفید ، اولانگ و چای سیاه نیز وجود دارد. پیشکادمی در ادامه این مطلب نکات دیگری را پیرامون این چای مشهور با شما به اشتراک می‌گذارد.

چای‌های جاسمین علاوه بر نوع چای ، از نظر تنوع برگ‌هایی که برای تهیه آنها استفاده می‌شود نیز تفاوت دارند. انواع چای‌های جاسمین مختلف سبز با انواع مختلف چای سبز تهیه می‌شوند. بهترین نوع این چای با نسبت بالای جوانه چای به برگ چای ساخته می‌شوند. این نوع چای جاسمین عطر و طعم لطیف‌تری نسبت به انواع چای تهیه شده با برگ‌های بزرگتر و جوانه‌های کمتر خواهد داشت.

برخی از چای‌های سبز جاسمین با روغن طبیعی یاس ، طعم طبیعی یاس یا ترکیبی از طعم‌های گلها طعم دار می‌شوند. اسانس واقعی یاس بسیار گران است. (روغن طبیعی یاس یکی از گرانترین روغن‌های اساسی در جهان است).

 

تهیه و نوشیدن چای جاسمین

یکی از رایج ترین انواع بسته بندی چای جاسمین را در تصویر زیر می‌بینید. مصرف این چای به این شیوه بسیار آسان است. این توپ‌های کوچک در آب باز می‌شوند و دم می‌کشند. چای جاسمین معمولاً بهتر است با آب تصفیه شده در حدود 190 درجه فارنهایت دم بکشد – کمتر از سه دقیقه. هنگام نوشیدن چای جاسمین ، حتماً از عطر و بوی تسکین دهنده و سپس از طعم ملایم آن در آرامش لذت ببرید.

چای جاسمین همراه با خیلی از غذاها خوب جور در می‌آید ، بنابراین با خیال راحت این چای یاس آرامبخش را همراه با وعده‌های مختلف امتحان کنید و به خودتان آرامشی طبیعی را هدیه کنید.

 

آشپزی در مشهد با پیشکادمی

 

همه چیز درباره چای جاسمین