محبوب ترین دسرهای جامائیکا

کشور جامائیکا  یک جزیره است که در در دریای کارائیب واقع شده است. در اصل ساکنان بومی جامائیکا از اقوام Arawak و Taíno بودند. پس از ورود کریستف کلمب به این جزیره ، جامائیکا تحت قوانین اسپانیا قرار گرفت. بسیاری از مردم بومی این کشور یا کشته شدند یا در اثر بیماری‌هایی که هیچ مصونیتی در برابر آنها نداشتند ، درگذشتند. سپس اسپانیایی‌ها تعداد زیادی برده آفریقایی را به عنوان کارگر به اجبار به جامائیکا پیوند زدند. این جزیره تا سال 1655 در اختیار اسپانیا بود ، زمانی که انگلیس آن را فتح کرد ، نام این جزیره را جامائیکا گذاشت.

با توجه به توضیحات فوق در مورد تاریخچه‌ی کشور جامائیکا ، فرهنگ غذایی این کشور بسیار ویژه ، متفاوت و جذاب است. پیشکادمی قصد دارد در این مطلب چند دسر معروف جامائیکا را ، که هر کدام نوعی تازگی دارند ، به شما معرفی کند. با ما همراه شوید!

 

دسر دوکانو

دوکانو یکی از دسرهای معروف جامائیکاست که شامل آرد ذرت ، نارگیل رنده شده ، شکر قهوه ای ، وانیل ، دارچین ، جوز هندی ، نمک ، کره و کشمش است. در جامائیکا این دسر شیرین بیشتر به عنوان میان وعده مصرف می‌شود. ترکیبی از این مواد به طور سنتی در برگ موز پر شده و در آب جوشانده می شوند. از این رو نام دیگر دسر ، برگ بسته است.

دوکانو اغلب به همین شکل مصرف می‌شود ، اما می‌توان آن را با خامه نیز سرو کرد.

 

دسر توتو

توتو یکی از کیک‌های محبوب مردم جامائیکاست که از آرد ، شکر ، نارگیل رنده شده ، تخم مرغ ، شیر ، کره و طعم دهنده‌هایی مانند جوزهندی ، زنجبیل و نمک تشکیل شده است. توتو دستورالعمل‌های مختلفی دارد ، بنابراین بسیاری از مردم دوست دارند کشمش را نیز به کیک اضافه کنند تا طعم آن بیشتر شود. این کیک پس از پخت و خنک شدن ، به طور سنتی به صورت مربع برش داده می‌شود و از آن به عنوان میان وعده استفاده می‌شود.

 

کیک رنده‌ای

کیک رنده‌ای نوعی دسر سنتی جامائیکا است که طرفداران بی‌شماری در این کشور دارد. این دسر محبوب مردم جامائیکا شامل نارگیل تازه رنده شده و شکر دانه ریز به عنوان مواد اصلی است. این ترکیب در آب پخته می‌شود تا زمانی که چسبناک شود و نارگیل بافت نرم را در دسر ایجاد کند. این دسر اغلب با رنگ‌های خوراکی قرمز یا صورتی طعم دار می‌شود تا جذابیت بیشتری داشته باشد.

وقتی در تهیه کیک رنده‌ای ، به جای شکر سفید معمولی از شکر قهوه‌ای مرطوب استفاده می‌شود به آن کیک رنده‌ای بروت می‌گویند.

 

دسر قطره‌های بادام زمینی

این دسر یکی از میان وعده‌های معروف جامائیکاست که با جوشاندن بادام زمینی بو داده و زنجبیل چرخ کرده در آب و شکر قهوه‌ای درست می‌شود. بادام زمینی‌ها را می‌جوشانیم تا آب آن تبخیر شود و شکر مانند کارامل چسبناک شود. بادام زمینی‌ها قبل از اینکه آماده سرو شوند ، خنک شده و سفت می‌شوند.

 

کیک بولا

کیک بولا شکلی گرد و صاف دارد و با آرد ، ملاس و بکینگ پودر درست می‌شود. این کیک جامائیکایی می‌تواند به رنگ روشن یا تیره باشد و اغلب با زنجبیل یا جوز هندی طعم دار می‌شود. این کیک اولین بار در قرن نوزدهم ظاهر شد و از دهه 1980 توسط نانوایی‌های بزرگ در جامائیکا تولید می‌شد. در جامائیکا این خوراکی معروف برای دانش آموزان معمولاً با کره ، آووکادو و پنیر آماده می‌شود.

 

دسر قطره‌های نارگیل

 این دسر از ترکیبات سنتی جامائیکا است که با جوشاندن تکه‌های ریز نارگیل در ترکیب شکر قهوه ای و طعم‌دهنده‌ها مانند وانیل ، نمک و زنجبیل پودرشده تهیه می‌شود.

این دسر از اولین میان وعده‌هایی است که در بوفه‌های مدرسه‌های جامائیکا فروخته می‌شود.

 

توپ‌های تمرهندی

یکی دیگر از شیرینی‌های جامائیکایی توپ‌های تمر هندی است که که با گوشت ، آب ، شکر قهوه‌ای و تمرهندی درست می‌شود. مخلوط این مواد را به گلوله‌های گرد تقسیم می‌کنند تا طعم‌های بی‌نظیر شیرین و ترش کاملا ترکیب شوند. از این دسر نسخه‌ای هم با افزودن فلفل تند و سیر به ترکیبات ، تهیه می‌شود.

توپ‌های تمر هندی معمولاً یک بار دیگر در شکر غلتانده می‌شود ، سپس آنها را مصرف کرده یا در ظروف در بسته نگهداری می‌شوند تا بعداً سرو شوند.

 

آشپزی در مشهد با پیشکادمی

محبوب ترین دسرهای جامائیکا