چند غذای رایج هند را در خانه بپزیم

شاید طبخ غذاهای هندی در خانه ، با ادویه‌های غیرمعمول و پیچیده ، ترسناک به نظر برسد. اما اگر آشپزخانه خود را با برخی از مواد اساسی موجود در غذاهای هندی تجهیز کنید ، می‌توانید به راحتی این غذاها را در خانه بپزید و از طعم زنده و تند فرهنگ غذایی هند لذت ببرید. دستورالعمل‌های غذاهای هندی از مرغ تنوری گرفته تا پالک پنیر ، نسبتاً ساده هستند. در این مطلب چند غذای محلی و رایج در هند را به شما معرفی می‌کنیم. پیشنهاد ما این است که غذاهای سالم و خوشمزه هندی را گاهی در خانه بپزید و در کنار عزیزانتان از تنوع غذاهای محلی دیگر نقاط جهان بهره ببرید.

 

 Murg Makhani(مرغ کره‌ای)

این غذای هندی (مرغ کره‌ای) یکی از بهترین سفارشات در هر رستوران هندی در غرب است و دلیل خوبی هم دارد – این مرغ بسیار خوشمزه است. مرغ کره‌ای هندوستان با طعم کالی دال (عدس سیاه) ، نان و یک سالاد سبز بسیار خوشمزه و لذیذ است.

اگر کشوی ادویه خوبی دارید ، تنها ماده‌ای که ممکن است به آن نیاز داشته باشید kasuri methi (برگ‌های خشک شنبلیله) است. در غیر این صورت ، این دستورالعمل موادی معمول مانند روغن زیتون ، پیاز ، سیر ، زنجبیل ، کره ، آب مرغ و پوره گوجه فرنگی را می‌طلبد. مرغ دو بار طعم‌دار می‌شود ، یک بار در یک مالش خشک و سپس در یک مخلوط ماست. این شیوه‌ی طعم‌دار کردن ، مرغ را مرطوب و خوشمزه می‌کند و همچنین به ارزش غذایی این وعده نیز می‌افزاید.

 

Rogan Josh (بره سرخ)

ترجمه تحت اللفظی Rogan Josh ، از زبان کشمیر یعنی "بره قرمز". رنگ سرخ این غذا از چیلی‌های قرمز خشک کشمیری حاصل می‌شود. اگرچه ممکن است این نام آتشین به نظر برسد ، اما تندی غذا توسط خامه‌ای که در انتها به آن اضافه می‌شود ، کاهش می‌یابد.

لیست ادویه‌‌هایی که در دستورالعمل این غذا وجود دارد ممکن است طولانی به نظر برسد ، اما تمام ادویه‌ها در دسترس هستند. ادویه‌هایی مانند هل ، زیره ، زردچوبه و ماسالای گارام از آن جمله به شمار می‌آیند.

 

Malai kofta  (کوفته سبزیجات)

 کوفته سبزیجات هندی جایگزینی گیاهی برای کوفته گوشت است. کوفته‌ها با ترکیبی از سیب زمینی ، هویج ، لوبیا ، نخود و ذرت شیرین تهیه می‌شوند که قبل از مخلوط کردن با ادویه و پنیر ، پخته و له شده‌اند. استفاده از "پنیر" ضروری است ، اما پنیری که از نظر بافت شبیه توفو باشد.

 

Chole (کاری نخود)

کاری نخود کلاسیک و آسان ، غذای مورد علاقه‌ی مردم شمال هند است که به یک غذای جهانی تبدیل شده است. این غذا برای افراد بسیاری مفید و البته لذیذ است ، به خصوص اگر آن را به همراه نان خمیرمایه سرخ شده هندی مانند poori یا bhatura سرو کنید.

هنگامی که نخود ، پیاز و گوجه فرنگی را همراه با خمیرهای سیر و زنجبیل تهیه کردید ، برای طعم دادن از ادویه‌های رایج هندی استفاده کنید.

 

Palak Paneer (اسفناج و پنیر پالک)

یکی از محبوب ترین دستورالعمل‌های تهیه پنیر در رستوران‌های هند ، پالک پنیر است. این یک غذا با طعم ملایم و بسیار سالم است ، زیرا چیزی بیش از اسفناج و پنیر پالک همراه با ادویه‌های معمول هندی نیست. به خاطر برگهای اسفناج و شنبلیله که در دستورالعمل این غذا وجود دارند ، غذا رنگ سبز به خود می‌گیرد. palak paneer اگر با نان تخت دلخواه شما سرو شود ، بهتر هم می‌شود.

 

Papdi Chaat

چات باید محبوب ترین میان وعده شمال هند باشد. فروشندگان به معنای واقعی کلمه خیابان‌ها را شلوغ می‌کنند و انواع مختلف چات خوشمزه را می‌فروشند.

پاپدی چات معرف بسیار خوبی برای این غذا می‌باشد که تهیه آن نیز بسیار جذاب است. اولین مرحله تهیه خمیر پاپدی است و سپس آن را به صورت دایره‌های نازک در آورده و سرخ می‌کنیم. سپس آنها را با سیب زمینی و نخود فرنگی مخلوط کرده و با سسی ملایم ، تند و شیرین آب پز می‌کنیم.

 

غذاهای رایج هند