مرغ خوشمزه Huli Huli یا همان مرغ بریان هاوایی!

این مرغ بریان که در هاوایی خیلی رایج است،یک مرغ کامل و یا ران مرغی است که در یک سس تند و شیرین(که ترکیبی از سس گوجه‌فرنگی ،سس سویا و مواد دیگر است)،طعم‌دار و سپس روی کوره گریل می‌شود.در هاوایی این مرغ خوشمزه را همراه با برنج و آناناس سرو می‌کنند و طرفداران زیادی هم دارد.این وعده غذایی کامل،یکی از غذاهای رایج تابستانی در هاوایی است.

مرغ  huli huli ، مرغ کامل یا از قسمت بزرگتر ران است که روی کوره ای که از چوب مسقیت پر شده،بریان و در حین پخت چرخانده می‌شود.

این غذا نخستین بار بیش از 70 سال پیش در هاوایی معرفی شد و ازهمان زمان،غذای مورد علاقه مردم هاوایی بوده است! کلمه "huli" در هاوایی به معنی "چرخاندن" است.

در این مطلب با دستور پخت این مرغ طعم‌دار‌شده رایج هاوایی آشنا می‌شوید که بسیار ساده و بسیار خوشمزه است.

 

مواد لازم برای پخت مرغ  huli huli

1/3 لیوان  سس گوجه‌فرنگی  

1/3 لیوان  سس سویا کم سدیم

1/3 لیوان  شکر قهوه ای  

2 قاشق غذاخوری سرکه برنج

1 قاشق غذاخوری سیراچا (اختیاری)

1 قاشق غذاخوری سس Worcestershire

1 قاشق غذاخوری روغن کنجد

1 و1/2 قاشق غذاخوری سیر خرد شده

1 و1/2 قاشق غذاخوری زنجبیل تازه پوست کنده و خرد شده

ران مرغ بدون پوست ، بدون چربی ،قابل برش (9 قطعه)

روغن نباتی (یا روغن زیتون) برای چرب کردن مرغ هنگام گریل

 

دستورالعمل تهیه مرغ بریان هاوایی

در یک کاسه متوسط ،​​سس گوجه فرنگی،سس سویا،شکر قهوه ای،سرکه برنج،سیراچا، Worcestershire ،روغن کنجد،سیر و زنجبیل را با هم مخلوط کنید.در صورت تمایل، کمی نمک و فلفل نیز اضافه کنید. 1/4 مخلوط  را درون یک کاسه بریزید و در یخچال قرارش دهید.

حالا مرغ را در یک کاسه متوسط ​​بگذارید.باقیمانده مخلوط سس‌ها را روی مرغ بریزید،طوری که تمام مرغ به سس آغشته شود.سپس درب ظرف را بپوشانید  و آن را حداقل به مدت دو ساعت و حداکثر به مدت هشت ساعت داخل یخچال نگهداری کنید تا سس به طور کامل به خورد مرغ برود.

مرغ را روی گریل از پیش گرم شده قرار دهید،آن را بچرخانید و هر‌ از گاهی با یک قلم‌مو 1/4 فنجان سس کنار گذاشته را روی مرغ‌ها بمالید و با روشی شبیه به گریل کردن مرغ بریان،چرخاندن و پخت مرغ‌های آغشته به سس هاوایی را ادامه دهید تا کاملا بپزد.

 

مرغ‌های بریان هاوایی را در کنار آناناس با برنج سرو کنید و از طعم متفاوت آن لذت ببرید.

 

 

دستورالعمل تهیه مرغ بریان با سس هاوایی