هورچاتا،نوشیدنی سنتی مکزیک

نوشیدنی خانگی هورچاتا!

تهیه این نوشیدنی مکزیکی آسان در خانه،کاری است که روزهای گرم را لذتبخش می‌کند.هورچاتا یکی از اصلی ترین نوشیدنی‌های مکزیکی در مراسم جشن سینکو‌دی‌مایو است!

نوشیدنی سنتی مکزیکی از برنج سفید،آب،دارچین و شکر گرانول درست می‌شود و در انتها با رد کردن آن از صافی،به ترکیب یکدست و بسیار خوشمزه‌ای دست پیدا می‌کنیم که با اغلب ذائقه‌ها جور است.

برخی دستورالعمل‌های نوشیدنی هورچاتا بدون لبنیات و برخی دیگر حاوی شیر هستند.در مواردی می‌توان در تهیه هورچاتای خانگی،از آجیل‌ها نیز استفاده کرد.حتی می‌توان با به کار بردن نارگیل یا وانیل،نوشیدنی خانگی متفاوتی از نسخه سنتی مکزیک فراهم کرد و از نوشیدن آن لذت برد.

در ادامه این مطلب شما را با یکی از دستورالعمل‌های نوشیدنی مکزیکی هورچاتا آشنا می‌کنیم که اگرچه همان چیزی که در رستوران‌های مکزیک یافت می‌شود نیست،اما خیلی به آن نزدیک است و به عنوان یک نوشیدنی خانگی واقعا خوشمزه و متفاوت است که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید.

 

مواد لازم برای تهیه نوشیدنی هورچاتا

 (244 گرم)برنج سفید دانه بلند(پخته نشده)

1/2 فنجان(50 گرم)بادام خرد شده

2 عدد چوب دارچین

4 فنجان(945 میلی لیتر)آب سرد

1/2 فنجان(100 گرم)شکر گرانول

1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل

2 فنجان(475 میلی لیتر)شیر کامل

 

دستورالعمل تهیه هورچاتا

برنج،بادام و چوب دارچین را داخل مخلوط‌کن بریزید و حدود 30 - 60 ثانیه یا تا زمانی که به طور کامل خرد شوند، با سرعت زیاد مخلوط کنید.

در 2 فنجان آب،شکر و عصاره وانیل را بریزید،آنها را با هم ترکیب کنید و در انتها دیگر باقیمانده آب و مواد دیگر را نیز با آنها مخلوط کنید.حالا ترکیب تمام مواد را در یک ظرف دربسته به مدت 8 تا 12 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

بعد از مدت زمان ذکرشده،مخلوط را از طریق یک الک یا صافی ریز درون یک پارچ بریزید و در صورت تمایل آن را با تکه های یخ و چوب دارچین سرو کنید.

 

تهیه نوشیدنی مکزیکی هورچاتا به شیوه خانگی بسیار آسان است و مطمئن باشید که همه افراد از طعم ویژه آن لذت خواهند برد.

دستورالعمل خانگی نوشیدنی سنتی مکزیکی،هورچاتا