شکلات را در خانه بسازید!

 قصد داریم در این مطلب شما را با طرز تهیه شکلات خانگی آشنا کنیم.شکلاتی که می‌توانید آن را با طعم‌دهنده های باب طبع خودتان بسازید و به سالم‌ترین شکل ممکن از طعم لذیذ شکلات لذت ببرید.

 

مواد لازم برای تهیه شکلات خانگی

2 فنجان پودر کاکائو

1/2 فنجان شکر

1/4 قاشق چای خوری آرد

1 فنجان آب

3/4 فنجان کره

2/3 فنجان شیر

1/4 فنجان پودر قند

 

طرز تهیه شکلات خانگی

مرحله 1) در این مرحله کاکائو و کره را در میکسر برقی ریخته و آنها را چنان مخلوط کنید تا خمیر شکل بگیرد.

حالا قابلمه را در حدود 1/4  از آب پر کرده و سپس یک کاسه را روی قابلمه آب روی شعله قرار دهید.این کار به این منظور است که حرارت غیرمستقیم ایجاد شود.

مرحله 2 ) حالا خمیر شکلات را درون کاسه بگذارید و سپس حرارت دهید تا مخلوط به اندازه کافی داغ شود.مخلوط را دوباره داخل میکسر بریزید و یا با هم‌زن بزنید تا کاملا یکدست شود.

مرحله 3) در این مرحله باید شیر را تا زمان رسیدن به دمای اتاق گرم کنید.سپس شکر ،آرد و شیر را به خمیر اضافه کرده و خمیر را به خوبی مخلوط کنید. حالا مخلوط را درون قالب بریزید و در یخچال قرار دهید تا بگیرد وسفت شود.تکه های شکلات را بیرون بیاورید و نوش جان کنید.

 

نکات قابل توجه:

برای خوشمزه تر شدن شکلات خانگی،مقداری آجیل خرد‌شده را به ترکیب شکلات اضافه کنید.همچنین می توانید از آجیل بو داده استفاده کنید و طعم شکلات را به این وسیله تغییر دهید.حتی می توانید کره بادام زمینی را به ترکیب شکلات خود اضافه کنید تا شکلات خانگی دست‌ساز شما طعم ویژه‌ای شود

 

طرز تهیه شکلات خانگی