کدام میوه‌ها بیشترین اثرات را بر سلامتی بدن دارند؟

خوردن میوه به طور منظم می‌تواند باعث تقویت سلامتی شود. با این حال ، همه میوه‌ها در این خصوص با هم برابر نیستند. برخی از میوه‌ها فواید بی‌نظیری برای سلامتی دارند که پیشکادمی در این مطلب آنها را به شما معرفی می‌کند. پس با ما همراه شوید!

 

1. گریپ فروت

گریپ فروت یکی از مرکبات سالم است. گریپ فروت علاوه بر اینکه منبع خوبی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است ، به دلیل توانایی کمک به کاهش وزن و کاهش سطح انسولین شناخته شده است.

به عنوان مثال ، در مطالعه‌ای بر روی 91 نفر ، کسانی که نیمی از گریپ فروت تازه را قبل از غذا خوردند ، 2.9 پوند (1.3 کیلوگرم) وزن بیشتری نسبت به افرادی که مصرف نکردند ، از دست دادند. در همان مطالعه ، در گروهی که گریپ فروت خوردند ، کاهش قابل توجهی در سطح انسولین پدید آمد. همچنین نشان داده شده است که خوردن گریپ فروت باعث کاهش سطح کلسترول و جلوگیری از سنگ کلیه نیز می‌شود.

 

2. آناناس

در میان میوه‌های گرمسیری ، آناناس یک میوه‌ی جادویی است. یک فنجان (237 میلی لیتر) آناناس %131 از منابع مرجع مصرف روزانه (RDI) برای ویتامین C و 76٪ از( RDI) برای منگنز را تأمین می‌کند.

آناناس همچنین حاوی بروملین است ، مخلوطی از آنزیم‌هایی که به دلیل خواص ضد التهابی و توانایی هضم پروتئین شناخته می‌شود. مطالعات لوله آزمایشگاهی و حیوانی نشان می‌دهد که بروملین ممکن است به محافظت در برابر سرطان و رشد تومور کمک کند.

 

3. آووکادو

آووکادو با اغلب میوه‌های دیگر متفاوت است. اکثر میوه‌ها سرشار از کربوهیدرات هستند ، در حالی که آووکادو کربوهیدرات کمی دارد و عمدتا از چربی‌های سالم تشکیل شده است.

بیشتر چربی موجود در آووکادو اسید اولئیک است ، چربی اشباع نشده‌ای که با کاهش التهاب و سلامت قلب مرتبط است. علاوه بر چربی‌های سالم ، آووکادو مملو از پتاسیم ، فیبر و منیزیم است. یک آووکادوی کامل 28٪ از RDI را برای پتاسیم تأمین می‌کند. مصرف کافی پتاسیم با کاهش فشار خون و کاهش خطر سکته مغزی همراه است.

 

4. بلوبری

بلوبری دارای فواید زیادی برای سلامتی است. آنها سرشار از فیبر ، ویتامین C ، ویتامین K و منگنز  و آنتی‌اکسیدان هستند. در حقیقت ، اعتقاد بر این است که آنها حاوی بالاترین محتوای آنتی اکسیدانی میوه‌های پرمصرف هستند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بلوبری ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی ، دیابت و آلزایمر را کاهش دهند. بلوبری همچنین به دلیل اثرات قدرتمند خود بر سیستم ایمنی بدن معروف است.

 

5. سیب

سیب از محبوب ترین میوه‌ها است که به طور باورنکردنی مقوی است. سیب حاوی مقدار زیادی فیبر ، ویتامین C ، پتاسیم و ویتامین K می‌باشد و همچنین برخی ویتامین‌های گروه B را تأمین می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیب می‌توانند سلامت قلب را تقویت کرده و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ، سرطان و آلزایمر را کاهش دهند.

فعالیت آنتی‌اکسیدانی در سیب همچنین با افزایش تراکم استخوان در مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی مرتبط است. یکی دیگر از مزایای قابل توجه سیب در مورد محتوای پکتین آن است. پکتین یک فیبر پری‌بیوتیک است که باکتری‌های خوب روده شما را تغذیه می‌کند و به بهبود هضم و سلامت متابولیسم بدن کمک می‌کند.

 

6. انار

انار از جمله میوه‌های سالمی است که می توانید آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. انار نه تنها از نظر مواد مغذی متراکم است ، بلکه حاوی ترکیبات گیاهی قدرتمندی است که اغلب خواص برای سلامتی را بر عهده دارند. میزان آنتی‌اکسیدان در انار ن سه برابر بیشتر از چای سبز و شراب قرمز است. مطالعات همچنین نشان داده که انار اثرات ضد التهابی دارد و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.

 

7. انبه

انبه منبع عالی ویتامین C است. آنها همچنین حاوی فیبر محلول هستند ، که می‌تواند بسیاری از فواید برای سلامتی را پدید آورد. علاوه بر این ، انبه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی قوی است که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های خاص کمک کند. در مطالعات حیوانی نشان داده شده که ترکیبات گیاهی موجود در انبه از بدن در برابر ابتلا به دیابت محافظت می‌کنند.

 

8. توت فرنگی

توت فرنگی بسیار مقوی است. این میوه حاوی ویتامین C ، منگنز ، فولات و پتاسیم است. در مقایسه با میوه‌های دیگر ، شاخص گلیسمی توت فرنگی نسبتاً پایین است. پس خوردن آنها نباید زیاد باعث افزایش قند خون شود. نسبت به سایر توت‌ها ، توت فرنگی دارای ظرفیت آنتی اکسیدانی بالایی است که ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش دهد. مطالعات حیوانی و لوله آزمایش نشان داده که توت فرنگی همچنین می‌تواند به جلوگیری از سرطان و تشکیل تومور کمک کند.

 

 آشپزی در مشهد با پیشکادمی

 

 

کدام میوه‌ها بیشترین اثرات را بر سلامتی بدن دارند؟