آفوگاتو ، دسر جذاب ایتالیا

با تهیه آفوگاتو در خانه ، دیگر نیازی به انتخاب قهوه و دسر بعد از شام نیست. این یک دسر فوق‌العاده‌ی ایتالیایی است که با قهوه و بستنی درست می‌شود و تهیه آن در خانه بسیار آسان و سریع است. آفوگاتو به عنوان دسر یک مهمانی شام بسیار مناسب است پس این دسر ایتالیایی آسان و سریع را در امتحان کنید.

affogato به گونه ای طراحی شد که شامل دو ماده مورد علاقه ایتالیایی‌ها باشد: اسپرسو و ژلاتو. معنی واقعی این کلمه "غرق"  است ، affogato برای اولین بار در اوایل دهه 1990 در فرهنگ لغت ظاهر شد. این دسر از آن زمان طرفداران خود را در سراسر جهان پیدا کرده است. شما می‌توانید آن را با اسپرسو و وانیل ژلاتو در خانه درست کنید و یا به جای ژلاتو سراغ بستنی قهوه و وانیل بروید.

از لحاظ تئوری ، ریختن قهوه داغ روی بستنی باعث آب شدن آن می‌شود ، اما در این مورد صدق نمی‌کند. ترفند این است که دسر را در یک لیوان یا ظرف دسر سرد سرو کنید. این اختلاف دما را متعادل می‌کند و قهوه به طرف پایین لیوان سر می خورد و خامه یخ زده‌ی شیرین را محصور می‌کند. حداقل 15 دقیقه لیوان را در فریزر قرار دهید - یا قبل از اینکه برای شام دور میز بنشینید - و آفوگاتو برای دسر مخصوص شما آماده می‌شود.

پیشکادمی در این مطلب دستورالعمل تهیه دسر آفوگاتو ایتالیایی را با شما به اشتراک می‌گذارد.

 

مواد لازم

1 پیمانه وانیل ژلاتو (یا بستنی وانیلی)

یک فنجان اسپرسوی گرم (یا قهوه دم کرده خیلی داغ)

1 قطعه شکلات (رنده شده)

 

در یک ظرف شیشه‌ای سرد ، یک قاشق بزرگ وانیل ژلاتو یا بستنی را قرار دهید. 

اسپرسو یا قهوه دمی را به آرامی روی بستنی بریزید. 

دسر ایتالیایی آفوگاتو را با شکلات تراشیده یا رنده شده تزئین کنید. 

آفوگاتو را همراه با قاشق سرو کنید و از طعم جذاب این دسر لذت ببرید! 

آشپزی در مشهد با پیشکادمی

آفوگاتو ، دسر جذاب ایتالیا