5 نکته تخصصی برای بهبود کیفیت تغذیه

اهمیت مواد مغذی کافی در رژیم غذایی برای حفظ سلامتی بدن را نمی‌توان به خوبی بیان کرد. کلید اصلی سلامتی ، داشتن یک رژیم غذایی متعادل است. اما بیشتر اوقات ، رژیم های غذایی ما تمرکز خود را بر روی گروه خاصی از مواد مغذی گذاشته و مواد بسیاری را کنار می‌گذارند.

در اینجا 5 نکته تخصصی برای کمک به بهبود کیفیت تغذیه آورده شده است:

 

1. تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن

برای تقویت سیستم ایمنی بدن ، فقط کافی است چند ماده غذایی را به رژیم غذایی روزانه خود بیافزاییم. تعدادی از ادویه‌ها تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هستند که می‌توانند به رژیم غذایی اضافه شوند. بهتر است غیر از استفاده از ادویه‌های مفید ، از موادی مانند مانند آلوئه ورا ، تولسی و روغن نارگیل نیز بهره ببریم. این مواد غذایی هم به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

 

2. وعده‌های غذایی کمتر ، تغذیه کامل‌تر

ایده دیگری که کارشناسان پیشنهاد می‌کنند کاهش تعداد وعده‌های غذایی در روز است اما با این اطمینان که هر وعده غذایی از نظر ارزش غذایی کامل باشد. این امر به ویژه در ماههای گرم تابستان که عمدتا در خانه می‌مانیم بسیار مهم است. پس بهتر است اگر میل به غذا خوردن نداریم ، سعی کنیم ارزش غذایی تعداد کمتر وعده‌های غذایی را افزایش دهیم.

 

3. بهره‌گیری از چاشنی‌های مکمل طبیعی

یک دلیل که در پشت تغذیه‌های سنتی مادربزرگ‌ها وجود دارد این است که در تغذیه قدیمی‌تر ، چاشنی‌هایی که همراه با غذا خورده می‌شدند از مواد سالم ، سبز و طبیعی تهیه می‌شدند. ترکیباتی مانند چتنی‌های مختلف از برگ‌های سبز گشنیز ، نعناع ، تره و ... که با لیمو ترش و پیاز مخلوط می‌شوند و یا سالادهای سالم سبز ، بهترین مکمل‌های طبیعی هستند که امروزه جایشان در رژیم غذایی روزانه خالی شده است.

 

4. مصرف پروبیوتیک‌ها ضروری است

 

افزودن پروبیوتیک‌ها نیز در داشتن یک وعده غذایی مغذی کاملا ضروری است. با مصرف پروبیوتیک‌ها در رژیم غذایی روزانه خود ، می‌توانید روده و سیستم گوارش خود را در سالم‌ترین حالت قرار دهید.

 

5. استفاده ‌ی بیشتر از سبزیجات و میوه‌ها

سبزیجات و میوه‌ها نقش کلیدی در رژیم غذایی ما دارند اما اغلب اوقات ، آنها بخشی از وعده‌های غذایی ما نیستند. یکی از روش‌های سرگرم‌کننده برای گنجاندن این مواد مغذی در رژیم غذایی ، تهیه یک سالاد سالم یا حتی ترکیب میوه‌ها و سبزیجات به شکل یک دسر خوشمزه است. تغذیه ‌ی خوب محدودیت زمانی ندارد. شما می‌توانید از میوه‌ها و سبزیجات تازه در هر زمان از روز لذت ببرید. سیستم هضم بدن همیشه آماده است تا مواد مغذی میوه‌ها را در هر زمانی از روز جذب کند. پس تا می‌توانید سبزیجات و میوه‌ها را در طی روز مصرف نمایید.

 

5 نکته تخصصی برای بهبود کیفیت تغذیه