سالاد زیتون سبز مدیترانه‌ای ، سالادی سبک ، سالم و خوشمزه

زیتون سبز را می‌شناسیم و با بسیاری از خواص این میوه نیز آشنا هستیم . طعم زیتون سبز در انواع مختلف آن عالی است و یکی از بهترین گزینه‌ها برای درست کردن سالاد محسوب می‌شود . سالاد زیتون سبز مدیترانه‌ای از سالادهای مشهور است و در اغلب مناطقی که مردمش به زیتون سبز دسترسی دارند ، مورد استقبال ذائقه‌های مختلف قرار می‌گیرد . در کشورهای‌ مدیترانه‌ای این سالاد زیتون سالم را برای صبحانه مصرف می‌کنند چرا که ترکیب مواد تشکیل‌دهنده سالا د زیتون مدیترانه‌ای به بدن کمک می‌کند که به طور کامل از خواب برخیزد .

در این مطلب شما را با دستورالعمل تهیه سالاد زیتون سبز مدیترانه‌ای که یک سالاد بسیار خوشمزه ، سبک و سالم است ، آشنا می‌کنیم . پس با درست کردن این سالاد در خانه ، از طعم‌های مدیترانه‌ای جمع شده در طعم این سالاد زیتون ، لذت ببرید !

 

مواد لازم سالاد زیتون سبز مدیترانه‌ای

2 عدد پیاز قرمز یا سفید ، خرد شده

1/2 قاشق چایخوری نمک

2 قاشق چایخوری سماق

2 عدد پیازچه خرد شده (اختیاری)

2 فنجان گوجه فرنگی گیلاسی ، نصف شده

1/2 فنجان جعفری خرد شده

1/2 فنجان شوید تازه ، خرد شده

2 فنجان زیتون سبز (بدون هسته)

 

مواد لازم سس سالاد زیتون

2 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

4 قاشق غذاخوری روغن زیتون

2 قاشق غذاخوری رب انار ملس

 

در یک کاسه متوسط ​​، پیاز خرد شده ، نمک و سماق را مخلوط کنید . آنها را با دست ماساژ دهید تا همه پیازها با نمک و سماق پوشانده شوند .

پیازچه خرد شده ، گوجه فرنگی ، جعفری و شوید و زیتون را به مواد داخل کاسه اضافه کنید . آب لیمو ، رب انار و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و سالاد را به خوبی در این سس هم بزنید .

سالاد زیتون سبز مدیترانه‌ای را به عنوان یک وعده یا میان‌وعده سبک و سالم میل کنید . نوش جان !

 

دستورالعمل تهیه سالاد زیتون سبز مدیترانه‌ای