طعم نان‌های محلی آفریقا را در سافاری بچشید

بوی نان تازه در هر زمان و هر مکانی،اغلب ما را یاد خانه‌های مادربزرگ ها و یا روزهای تعطیل و رها می اندازد.حتی اگر با بوی نان محلی در آفریقا هم مواجه شوید،حافظه شما به امنیت خاطرتان رجوع می کند و یک لذت دیگر هم به لذت های موجود در سافاری ، اضافه می شود . درست است که در سافاری ، غذا آخرین چیزی است که به آن فکر می کنیم ولی پیشنهاد ما به شما این است که اگر به آفریقا سفر کردید ،  از لذت تجربه طعم و بوی نان‌های محلی آفریقا غافل نشوید. در آفریقا هیجان دیدن حیات وحش ، حیوانات و پرندگان می تواند به حدی حواس شما را جلب کند که دیگر احساسات قدیمی که ما را به خانه هایمان متصل می کند ، از دست می دهیم .

شما به هر شکل و از هر طریقی که به آفریقا سفر کنید ، میزبانان آفریقایی شما می دانند که چگونه بهترین نان محلی را برای بیشترین لذت شما تهیه کنند . پس به آنها اعتماد کنید و طعم‌های خاص آفریقا را درک کنید .

بیشتر غذاهای آفریقایی بر اساس غلات تهیه می‌شوند . این غلات شامل ارزن ، سورگوم ، ذرت ، برنج و گندم است . با شروع استعمار و کاوش در زمین‌های این کشور پهناور ، از هر دو دنیای جدید و قدیم همه چیز را به آفریقا وارد کردند . بنابراین جای تعجب نیست که متاسفانه نان آفریقایی تأثیر فرهنگ های بیگانه را نیز دارد. نگاهی می اندازیم به چهار نان خوشمزه و محلی معتبر که برخی از کشو‌رهای آفریقا طی قرن‌ها آنها را حفظ کرده‌اند (با وجود اینکه برگرفته از فرهنگ‌های دیگر هستند) و اکنون با گذشت زمان زیاد ، می‌توانند با اطمینان ادعا کنند که این نان‌ها مال خود آفریقا و کاملا بومی محسوب می‌شوند . در ادامه این مطلب با چهار نان مشهور آفریقا آشنا می‌شوید.

 

1. نان دیفافاتا از کشور بوتسوانا

دیافاتا نان تهیه‌شده از گندم وارداتی است که به نوعی خود را به عنوان اصلی‌ترین غذای بوتسوانا ماندگار کرده است . دیافاتا اگرچه به روشی شبیه مافین انگلیسی تهیه می شود ، اما از نظر مزه با مافین انگلیسی خیلی متفاوت است . دیفافاتا همچنین بافت متراکم‌تری دارد و تهیه آن بسیار سریعتر است . نان را روی توری درست می کنند تا کمی طعم دودی به آن ببخشند . دیافاتا در یک خورشت خوشمزه با لوبیا غوطه ور می شود و حالا در جامعه جدید آفریقا همراه با مربا و دیگر مزه‌ها نیز سرو‌ می‌شود .

نان دیفافاتا شبیه به مافین انگلیسی و یک غذای عالی برای صبحانه است .

 

 

2. نان  Roosterkoek  از آفریقای جنوبی

Roosterkoek  نانی است که به طور سنتی در نوعی کوره مخصوص آفریقای جنوبی است . نان با پختن گلوله های خمیر روی کوره روی شعله باز تهیه می‌شود . این شیوه منجر به تولید یک نان سنگین با مرکز خمیری و پوسته صاف می‌شود . بهتر است آنها را تا از داخل کوره بیرون آورده می‌شوند با کره ، سیر و پنیر میل کنید .

Roosterkoek نان مورد علاقه مردم آفریقای جنوبی است .

 

 

3. نان پائو از کشور موزامبیک

Mozambican Pao نسخه آفریقایی نان رول پرتغالی است و توسط نانوایان محلی روستاهای آفریقا پخته می‌شود . موزامبیک مستعمره‌‌ی پرتغال بود و در نتیجه پائو به غذاهای محلی وارد شد . بسیاری از بازدید کنندگان از موزامبیک با خاطرات خوشی از پائو به خانه بازگشته‌اند چرا که در موزامبیک صبح زود می‌توانستند در کنار جاده‌ها یا در بازار برای صبحانه نان پائو بخورند و لذت ببرند .

پائو نمای بیرونی ترد دارد و داخل آن نرم است .

 

4. نان چاپاتی از از کشور کنیا

در طول استعمار کنیا ، انگلیسی ها خط راه آهن احداث کردند که در بیشتر مناطق کشور قرار داشت. برای تکمیل خط ، انگلیسی ها کارگران هندی را آوردند تا در این کار کمک کنند . این کارگران هندی سپس در منطقه اقامت گزیدند و آنها فرهنگ و غذای خود را همراه با خود به آفریقا آوردند . مشابه این نان از عناصر اصلی غذاهای هندی است که ریشه‌های جدیدی در کنیا پیدا کرد.

برای تهیه نان چاپاتی کنیا ، خمیر به صورت گلوله‌های کوچکی در می‌آید که سپس با استفاده از سنجاق‌های غلتکی ، پهن می شوند تا به شکل سطحی تخت درآیند و در یک قالب صاف سرخ شوند . نان چاپاتی را می‌توان در وعده‌های صبحانه ، ناهار یا شام سرو کرد . بهترین چاپاتی با کاری تند و معطر پر می‌شود  .

نان چاپاتی تحت تأثیر نان روتی هند قرار دارد .

 

 

طعم نان‌های محلی آفریقا را در سافاری بچشید