گرانولا چیست؟

گرانولا از اواخر قرن نوزدهم یک ماده اصلی آمریکایی محسوب می‌شود. این صبحانه دلچسب متشکل از غلات کامل و یا جو دوسر ، آجیل ، عسل ، میوه خشک و ... است که نگهداری شده و به عنوان یک ماده انرژی‌زا محبوبیت خود را در طول سالها حفظ کرده است.

گرانولا یک صبحانه کلاسیک آمریکایی است که معمولاً شامل جو دوسر، آجیل خرد شده و عسل است. امروزه گرانولا را می‌توان در انواع مختلف ، از گلوتن بدون قند تا غنی از مواد غذایی فوق‌العاده خریداری کرد. یکی از روش‌های سالم برای تهیه گرانولا این است که خودتان در خانه آن را درست کنید که در مطلب بعدی دستورالعمل تهیه گرانولا در خانه را نیز با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. پس با ما همراه باشید!

گرانولا چیست؟

کلمه گرانولا توسط سازنده مشهور غلات ، جان هاروی کلوگ ، پزشک و متخصص تغذیه ابداع شد. "گرانولا" همان دستورالعمل تهیه شده توسط جیمز کالب جکسون در سال 1863 بود که جو دوسر را برای آرد گراهام استفاده کرد. امروزه ، شرکتهای مختلف فراتر از دستور اصلی Kellogg رفته اند و گرانولاها را در انواع مختلف تولید کرده اند تا با هرگونه سلیقه متناسب باشد.

با گرانولا چه باید کرد؟

هنگام پیاده روی برای داشتن انرژی پایدار ، گرانولا را همراه داشته باشید و یا به عنوان صبحانه گرانولا را با شیر مخلوط کرده و میل کنید تا یک روز پرانرژی را برای خودتان بسازید. می‌توانید گرانولا را به ماست اضافه کنید  یا با تخم مرغ و شکر مخلوطش نمایید تا یک صبحانه‌ی انرژی‌زا و خوشمزه درست کنید. مهم نیست که چطور دوست دارید گرانولا را بخورید ، برای مصرف این ماده‌ی انرژی‌زا گزینه‌های بی‌شماری موجود است. شما بنا به ذائقه‌ی خود ، راه جای دادن گرانولا را در برنامه غذایی روزانه یا هفتگی‌تان بیابید.

تغذیه و فواید گرانولا

مواد مغذی موجود در گرانولا بسته به آنچه شما در آن قرار می‌دهید ، متفاوت است. به عنوان مثال ، مخلوطی که با غلات سبوس دار ، دانه‌های چیا ، روغن نارگیل و زغال اخته خشک تولید می‌شود ، دارای کیفیت آنتی‌اکسیدانی بیشتری نسبت به مخلوطی است که فقط از جو دوسر ، عسل و آجیل تهیه می‌شود. برخی از گرانولاها می‌توانند چربی و کالری زیادی داشته باشند ، به ویژه مخلوط هایی که شامل بادام هندی ، بادام ، گردو یا شیرین کننده‌های اضافی هستند.

 

گرانولا صبحانه کلاسیک آمریکایی