روش‌های مختلف برای طبخ ماهی

اگر شما عاشق غذاهای دریایی هستید یا می‌خواهید مصرف گوشت قرمز و گوشت مرغ  را در برنامه غذایی خود کاهش دهید ، این مطلب پر از ایده برای طبخ ماهی در خانه است که می‌توانید آنها را در آشپزی لحاظ کنید. ماهی یک غذای سالم ، مفید و مقوی است که هم گوشت خوشمزه‌ای دارد و هم با طعم‌دار کردن آن ، می‌توان غذاهای متنوعی پخت. پس در ادامه این مطلب با ما همراه شوید!

 

فیله ماهی قزل آلا با سس سویا و افرا

ماهی قزل آلا با عطر و طعم قوی و بافت گوشتی خود ، ماهی مناسبی برای ترکیب با سس‌های مختلف است. فیله های ماهی قزل آلا را با شربت افرا و سس سویا طعم‌دار می‌کنند تا یک ترکیب شیرین و شور شکل بگیرد. هنگامی که ماهی در یک تابه داغ پخته یا گریل می‌شود ، سس‌ها کاملاً به خورد ماهی می‌رود ، کمی کاراملی می‌شود و در نهایت پوسته‌ی جذابی روی ماهی به وجود می‌آورد که خیلی هم لذیذ است.

 

 

فیله ماهی سفید با سس لیمو- شوید

ماهی سفید دارای طعم کمی شیرین است که آن را به یک غذای دریایی محبوب تبدیل می‌کند. لیمو و شوید ترکیب بسیار خوش‌طعمی برای مزه‌دار کردن ماهی سفید است. ماهی سفید را مانند دیگر ماهی‌ها می‌توان کباب یا سرخ کرد. طعم ماهی سفید در کنار برنج چند برابر می‌شود ، پس سعی کنید این ماهی را با برنج سرو کنید.

 

 

ماهی قزل آلا پخته شده با لیمو و شوید

پخت یک ماهی کامل یکی از آن ترفندهای آشپزی غذاهای دریایی است که میهمان شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. درست کردن ماهی کامل پیچیدگی خاصی ندارد. از ماهی فروش خود بخواهید یک ماهی قزل آلای تمیز کند ، پس از آن می‌توانید شکم ماهی را با سبزیجات تازه ، ادویه‌ها و برش‌های لیمو پر کنید. ماهی شکم‌پر را داخل فر قرار دهید و سپس آن را با لیمو و شوید سرو کنید.

 

 

ماهی سول پخته شده با نعناع و زنجبیل

ماهی سول یک ماهی سفید سفت است که به طور طبیعی کم چربی و کم کالری است و به سرعت در فر می پزد. تنها چیزی که برای تقویت عطر و طعم طبیعی فوق العاده آن نیاز دارید کمی روغن زیتون ، نعناع تازه و زنجبیل رنده شده به همراه نمک و فلفل است.

 

 

ماهی تندوری کبابی

شما فقط یک ساعت زمان برای طعم‌دار کردن ماهی و چند دقیقه برای طبخش نیاز دارید تا ماهی تندوری درست کنید. ماهی تندوری کبابی را با سس ماست به سبک هندی که شامل فلفل قرمز ، زیره ، گشنیز و زنجبیل است ، طبخ کنید و به این روش ، یک غذای دریایی کامل را با برنج یا سیب زمینی و سبزیجات کبابی سرو نمایید.

 

 

کاری ماهی ماسالا

کاری ماهی ماسالا یک خورشت همه کاره و مغذی است که می‌توانید با انواع ماهی‌های مختلف یا حتی صدف‌ها آن را تهیه کنید. این غذای دریایی یک شام فوق‌العاده ، کم چربی و کم کالری است که به لطف مخلوط ادویه‌ای که شامل زیره ، هل ، دارچین و زنجبیل است ، طعم بسیار لذیذی دارد.

 

 

شمشیرماهی کبابی به سبک آسیایی

طعم‌های ملایم و الهام گرفته از آسیا با شمشیرماهی که بافت آن به اندازه کافی گوشتی است و گوشتخواران را راضی می‌کند ، غذای لذیذی را می‌سازد. برای پخت این غذا ، استیک شمشیرماهی را در زنجبیل با آهک شیرین و ترش طعم می‌دهند و سپس ماهی را کباب می‌کنند.

 

 

روش‌های مختلف برای طبخ ماهی