چند غذای محلی آلمان را بشناسیم

اگر وارد دنیای غذاهای آلمانی شوید ، خیلی زود مجموعه ای از غذاهای غنی ، دلچسب و خوشمزه را کشف خواهید کرد که تهیه آنها در خانه بسیار آسان است. هر منطقه از آلمان غذاهای خاص و غذاهای سنتی خاص خود را دارد و غذاهای کشورهایی که مستعمره‌ی آلمان بودند را نیز در غذاهای محلی آلمان جا داده است. امروزه بسیاری از غذاهای سنتی آلمان برگرفته از غذاهای محلی چک ، لهستان و ... است.

از آنجا که درست کردن بسیاری از این غذاها در خانه آسان است ، وارد کردن آنها در رژیم غذایی هفتگی برای شما دشوار نخواهد بود. پس می‌توانیم از فرهنگ غذاهای سنتی آلمان نیز برای آشپزی در خانه استفاده کنیم.

رولادِن Rouladen

این غذای معمولی آلمانی شامل بیکن ، پیاز ، خردل و ترشی پیچیده شده در گوشت گاو یا گوشت گوساله است. رولادن بخشی از غذاهای سنتی لهستان در منطقه سیلزی در نظر گرفته می‌شود. این غذا در آلمان به عنوان rolada Śląska  شناخته می‌شود. رولادن همچنین در جمهوری چک به Španělský ptáček (پرنده اسپانیایی) معروف است. دستورالعمل تهیه این غذا از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است اما در قرن گذشته گوشت گاو برای استفاده در این غذا محبوب شده است. رولادن معمولاً همراه با کوفته ، سیب زمینی له شده و بلاکراوت (کلم قرمز پخته شده) سرو می‌شود.

 

 

خوراک بخارپز Eintopf

یک قابلمه خوراک بخارپز Eintopf در یک روز سرد هر کسی را گرم می‌کند. نام این خوراک سنتی آلمانی به معنای واقعی کلمه "قابلمه" است و بیشتر از محتوی آن ، به روش پخت این غذا اشاره دارد. اکثر دستور العمل ها حاوی مواد اساسی یکسانی هستند: آب گوشت ، سبزیجات ، سیب زمینی یا حبوبات ، گوشت گاو ، مرغ یا ماهی. Eintopf شبیه نوعی خوراک ایرلندی است  که پر از عطر و طعم خوب و گرم کننده قلب است. جای تعجب نیست که در هوای سرد آلمان ، این غذای خوشمزه یکی از محبوب ترین غذاهای آلمانی است.

 

 

اشترودل سیب Apfelstrudel    

گرچه Apfelstrudel (اشترودل سیب) یکی از دسرهای ملی اتریش است ، آلمان نیز آن را در غذاهای محلی خود پذیرفته است. این دسر محبوب شامل شیرینی کره ای است که با سیب ، دارچین و کشمش پر شده است. دسر اشترودل سیب در قرن 18 در امپراتوری هابسبورگ محبوب شد. تهیه این دسر سیب بسیار آسان است. مردم اتریش و آلمان روی دسر اشترودل سیب پودر قند می‌پاشند و برای سرو آن را برش می‌زنند.

 

 

پنکیک سیب‌ زمینی Kartoffelpuffer

پنکیک سیب زمینی Kartoffelpuffer  به عنوان یک غذای فرعی یا میان وعده کاملاً مناسب است. پنکیک‌هایی که از سیب زمینی رنده شده همراه با آرد ، تخم مرغ ، پیاز و چاشنی تهیه می‌شوند و در تابه سرخ می‌شوند. می توانید انواع ادویه‌جات شیرین یا خوش طعم مانند خامه ترش ، پنیر ، سس سیب یا دارچین را روی آنها بریزید و سرو کنید. این غذای خوش‌طعم آلمانی را اغلب در زمستان در خیابان‌ها می‌یابید. پنکیک سیب زمینی آلمانی شباهت زیادی به کوکوی سیب زمینی در فرهنگ غذایی ما دارد و به همان خوشمزگی است.

 

 

 

 

 

چند غذای محلی آلمان را بشناسیم