میوه‌های عجیب و غریب و مغذی استوایی که ارزش سفر کردن دارند

رویای سواحل گرمسیری ، نخل‌های سرسبز و تجربه‌های غذایی عجیب ! مزایای سفر بین‌المللی به سواحل گرمسیری کم نیستند . سفر به ما کمک می‌کند تا فرهنگ‌های دیگر را تجربه کنیم ، با دیگران ارتباط برقرار کنیم ، از دیدگاه های مختلف با‌خبر شویم  و یک هدف تازه پیدا کنیم.در واقع ، مطالعات نشان می‌دهد که سفر می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت ، رفاه ، روابط و شغل شما داشته باشد . یکی از مزیت‌های سفر به سواحل گرمسیری ، غذا است که میوه‌های استوایی نیز در همین دسته واقع می‌شوند .

میوه‌های گرمسیری یکی از جاذبه‌های گردشگری مناطق استوایی به شمار می‌آیند. بسیاری از میوه‌های استوایی پر از انواع ویتامین ، مواد معدنی و سایر مواد مغذی هستند که به مبارزه با بیماری و تقویت سلامتی بدن کمک می‌کنند. در ادامه این مطلب با 9 میوه استوایی متفاوت و خواص ویژه آنها آشنا می‌شوید.خواصی که میوه‌های استوایی را به میوه‌های بسیار مغذی و مفیدی برای سلامتی بدن تبدیل می‌کنند.میوه‌های استوایی ارزش سفر کردن به مناطقی از دنیا که خاستگاه آنها هستند را دارند.پس آنها را بشناسید و این سفر را حداقل تا یک فروشگاه ویژه که مواد غذایی خاص دارند ، تجربه کنید.

 

1 . دوریان

دوریان در کجا یافت می‌شود : آسیای جنوب شرقی ، در کشو‌ر‌هایی مانند اندونزی ، تایلند ، مالزی و فیلیپین .

خواص دوریان برای سلامتی بدن : دوریان در جنوب شرقی آسیا به عنوان "پادشاه میوه ها" شناخته می شود و به دلیل بوی خاص و معطرش معروف است . اگر بویایی خود را از دست نداده باشید ، خواهید فهمید که گوشت داخلی خامه ای دوریان سرشار از پتاسیم ، فیبر ، آهن و ویتامین‌های مهم است. مطالعات نشان می‌دهد که این میوه به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان زیاد ، بهتر است که پخته شود . مطالعات همچنین نشان می دهد که پوسته خارجی خاردار دوریان برای تسکین سرفه ، مفید و همچنین دارای خاصیت آنتی‌بیوتیکی است . اگر روی وزن خود حساسیت دارید ، مقدار زیادی از این میوه را نخورید ، چرا که دوریان کالری بالایی دارد.

 

 

2 . رامبوتان

رامبوتان در کجا یافت می‌شود : این میوه در حالی که بومی مالزی و اندونزی است ، اکنون در سراسر جنوب شرقی آسیا یافت می‌شود.

خواص رامبوتان برای سلامتی بدن: میوه رامبوتان خیلی به میوه لیچی شباهت دارد و حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان مانند فلاونوئیدها و پلی فنول‌ها است که می‌تواند به محافظت در برابر بیماری‌هایی مانند سرطان کمک کند . این میوه استوایی در نگاه اول ، شبیه یک خارپشت دریایی با پوسته بیرونی قرمز لکه دار است. گوشت سفید رامبوتان دارای بافتی خامه ای است و یک منبع مغذی سرشار از آهن ، کلسیم و فسفر است که به ساختن استخوان‌های قوی کمک می‌کند.

 

 

 

3 . پیتایا

پیتایا در کجا یافت می‌شود : پیتایا (یا میوه اژدها) در حالی که بومی آمریکای مرکزی است ، اکنون یکی از محصولات پر سود ویتنام به شمار می‌آید . پیتایا همچنین در تایلند ، نیوزیلند ، استرالیا و هاوایی پرورش می‌یابد.

خواص پیتایا برای سلامتی بدن : پیتایا یک غذای فوق العاده مغذی و پر از موادی مانند کاروتنوئیدها ، فیبر و ویتامین C است. میوه پیتایا نیز مانند دیگر میوه‌های استوایی دارای خواص بسیاری مانند پیشگیری از سرطان است . پوست روشن صورتی پیتایا نیز حاوی لیکوپن و پلی‌فنول است که می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به سرطان کمک کند.

 

 

 

4 . کامو

کامو در کجا یافت می‌شود : کامو (یا Myrciaria dubia) در جنگل‌های بارانی آمازون ، برزیل ، پرو ، کلمبیا و ونزوئلا رشد می‌کند.

خواص کامو برای سلامتی بدن : این توت گرمسیری ترش به دلیل دارا بودن مقادیر بالای ویتامین C مورد ستایش قرار می‌گیرد و به داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد‌التهابی معروف است . یک مطالعه در مجله CardiologyTrusted Source نشان داد که وقتی به مدت هفت روز میوه کامو مصرف می‌شود ، آب این توت استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد . بستنی و نوشیدنی‌هایی با طعم کامو در پرو محبوب هستند ، اما کامو معمولاً به صورت پودری که می‌توان آن را به اسموتی‌ها ، ماست یا آب میوه اضافه کرد ، مصرف می‌شود.

 

 

5 . لیچی

لیچی در کجا یافت می‌شود : بومی جنوب چین است  اما اکنون در آفریقا ، آمریکای مرکزی و جنوبی و همچنین ایالات متحده رشد می‌کند.

خواص لیچی برای سلامتی بدن : این میوه خوشبو و معطر به دلیل داشتن پلی‌فنول‌ها ، ویتامین‌ها و فیبر شناخته شده است . در حقیقت ، یک مطالعه نشان داد که لیچی در واقع می‌تواند به از بین بردن چربی شکم کمک کند . در میوه لیچی ترکیبی به نام الیگونونول یافت می‌شود که می‌تواند به جلوگیری از چاقی و کاهش چربی احشایی کمک کند. لیچی دارای پوسته بیرونی قرمز پررنگ و گوشت داخلی سفید است که می‌توان آن را تازه یا خشک مصرف کرد .

 

 

6 . توت گوجی

توت گوجی در کجا یافت می‌شود : توت گوجی بومی چین است اما اکنون انواع توت گوجی goji در سراسر آسیا و در بخش‌هایی از اروپا نیز یافت می‌شود.

خواص توت گوجی برای سلامتی بدن : انواع توت‌های قرمز مایل به نارنجی به دلیل داشتن ویتامین و مواد معدنی زیاد ، مقادیر بالایی از مواد مغذی را در خود جای می‌دهند. یک منبع مطالعه معتبر به این نتیجه رسید که مصرف آب میوه توت گوجی می‌تواند باعث کاهش خستگی زیاد و استرس و‌ همچنین افزایش تمرکز و هوشیاری شود . میوه توت گوجی به دلیل داشتن سطح بالای آنتی‌اکسیدان ، یک منبع مغذی محسوب می‌شود. انواع توت‌ها را می‌توان به صورت خام ، خشک یا به صورت آب میوه و اسموتی مصرف کرد.

 

 

 

7 . مانگوستین

مانگوستین در کجا یافت می‌شود : میوه مانگوستین در جنوب شرقی آسیا ، در کشو‌رهایی مانند چین ، کامبوج ، تایلند ، مالزی و اندونزی یافت می‌شود.

خواص مانگوستین برای سلامتی بدن : مانگوستین از جمله میوه‌های استوایی است که خواص شگفت‌انگیزی برای سلامتی بدن دارد . از پوست ارغوانی متمایل به بنفش ، گوشت سفید شیرین ، دانه های تلخ و پوست درخت مانگوستین برای اهداف دارویی استفاده شده است. در طب سنتی آسیا از مانگوستین برای مقابله با عفونت‌ها و التیام زخم‌ها استفاده می‌شود و گفته می‌شود که این گیاه به همه موارد از عفونت ادراری و اسهال گرفته تا اگزما کمک می‌کند . مانگوستین سرشار از ویتامین C است و بهتر است به صورت خام مصرف شود.

 

 

8 . آکای

آکای در کجا یافت می‌شود : آکای میوه بومی آمریکای جنوبی و مرکزی و همچنین برزیل و بلیز است.

خواص آکای برای سلامتی بدن : این توت خاص قرن‌ها است که جزء مواد غذایی قبیله‌های بومی آمازون بوده‌است . میوه آکای مملو از ویتامین‌ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است. برخی ادعا می‌کنند که توت آکای به عنوان تقویت کننده متابولیسم و موثر در ​​کاهش وزن عمل می‌کند ، اگرچه این ادعاها هنوز غیرقابل اثبات هستند . مطالعات نشان می‌دهد که در گیاه آکای مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها وجود دارد . همچنین مصرف توت آکای می‌تواند از ابتلا به استرس ، مشکلات مغزی و روانی تا اندازه‌ای جلوگیری کند .

 

 

9 . جکفروت

جکفروت در کجا یافت می‌شود : در حالی که jackfruit بومی هند است ، اکنون می‌توان آن را در جنوب شرقی آسیا نیز یافت . جکفروت در بخش‌های مرکزی و شرقی آفریقا و برزیل نیز پرورش می‌یابد.

خواص جکفروت برای سلامتی بدن : جکفروت به عنوان یکی از بزرگترین میوه‌های حاصل از درخت در جهان (واقعیت جالب: یک جکفروت می‌تواند بیش از 80 پوند وزن داشته باشد!) ، میان وعده‌ای استوایی و سرشار از فیبر قابل جذب است که به هضم سالم غذا کمک می کند . گوشت شیرین این میوه نیز دارای خواص آنتی‌اکسیدانی ، ضد التهابی و ضد باکتریایی است. علاوه بر این ، دانه‌های جکفروت منبع بسیار خوبی از ویتامین‌های گروه B مانند تیامین و ریبوفلاوین هستند که به سلامت پوست ، مو و ناخن ها کمک قابل توجهی می کنند. در حالی که بذرهای جکفروت را می‌توان به صورت خام مصرف کرد ، خود این میوه را نیز می‌توان روی بستنی یا دسر‌های دیگر قرار داد و میان‌وعده کاملی را ساخت.

 

میوه‌های عجیب و غریب و مغذی استوایی که ارزش سفر کردن دارند