دسرهای سنتی شهر اصفهان را بشناسیم

دسرهای سنتی شهر اصفهان را بشناسیم

اصفهان یکی از شهرهای شناخته شده کشورمان در سطح جهان است. یکی از جاذبه‌های گردشگری در اصفهان ، خوراکی‌های سنتی این منطقه است که می‌توان گفت بسیار منحصر به فرد هستند و برای اغلب مسافران طعم‌های تازه و جذابی به شمار می‌آیند. پیشکادمی در این مطلب چند دسر سنتی و جذاب اصفهان را به شما معرفی می‌کند. با ما همراه شوید.

 

دسر گوشفیل

گوشفیل از آن دسته شیرینی جات مخصوص اصفهانی است که طرفداران زیادی دارد. این دسر خاص و خوشمزه در ماه رمضان در کنار زولبیا و بامیه به فروش می‌رسد اما مردم اصفهان در هر زمانی ممکن است این دسر را تهیه یا سرو کنند. گوشفیل خوشمزه با تخم مرغ ، ماست ،  آرد و زعفران تهیه شده و همراه با دوغ سرو می‌شود. اصفهانی‌ها باقلوا را نیز مثل گوشفیل به شیوه سنتی با دوغ  می‌خورند. شما هم می‌توانید برای تجربه یک ترکیب متفاوت این دسر را تهیه و با دوغ میل کنید.

 

شله بریان زیره

همانطور که می‌دانید زیره از محبوب ترین ادویه‌های نقاط مرکزی ایران است که در طبخ غذاهای سنتی اصفهان نیز قدمت بسیار زیادی دارد. شله بریان زیره که اصلی ترین جزء آن زیره می‌باشد ، غذایی حلیم مانند است که طعمی شبیه به کاچی دارد و به عنوان دسر در سفره خانه‌های اصفهان سرو می‌شود. در طبخ این دسر سنتی خوشمزه از گوشت گوسفندی ، زیره، برنج نیم دانه ، نمک ، پیاز و سایر ادویه‌ها استفاده می‌شود.

 

دسر خورش ماست

خورش ماست از پرطرفدارترین دسرهای اصفهان است که به دسر سنتی و اشرافی معروف است. برای طبخ این دسر مواد زیادی مانند تخم مرغ ، ماست چکیده ، خلال پوست پرتقال ، مرغ ، زعفران ، زرشک ، زردچوبه و شکر به کار می‌رود. خورش ماست طعمی میان ترشی و شیرینی دارد و رنگ آن به واسطه مصرف زعفران ، زرد بسیار خوشرنگی است. اگر به اصفهان سفر کردید ، حتما طعم جذاب خورش ماست را بچشید.

 

کاچی دختران یا بی بی حور

این دسر خوشمزه و سنتی اصفهان از پسته ، آرد گندم ، گلاب و مغز بادام تهیه شده و بافت بسیار نرم و لطیفی شبیه فرنی دارد. این دسر لذیذ در اکثر شهرهای کشور از جمله اصفهان طبخ می‌شود. نام این کاچی از یک مراسم برداشته شده ، مراسمی که در آن کاچی با حضور هفت دختر طبخ می‌شد و تاریخچه‌ای افسانه‌ای دارد.

 آشپزی در مشهد با پیشکادمی

دسرهای سنتی شهر اصفهان را بشناسیم