قهوه کاسنی چیست؟

قهوه کاسنی نوشیدنی است که از بو دادن ، آسیاب کردن و دم کشیدن ریشه کاسنی تهیه می شود. گیاه کاسنی (Cichorium intybus) است ، یک گیاه چند ساله مقاوم با گلهای آبی ارغوانی که هر روز در یک زمان مشخص باز و بسته می شود. استفاده از کاسنی در آمریکای شمالی و اروپا رایج است. اگرچه از برگ و گل کاسنی در غذا استفاده می شود ، اما ریشه کاسنی همان چیزی است که برای تهیه  قهوه "کاسنی" استفاده می شود.

گیاه کاسنی بخش‌های مختلف قابل مصرفی دارد. از گل و برگهای کاسنی می‌توان در سالادها و طعم‌دار کردن سرکه استفاده کرد. هر گیاه کاسنی دارای یک ریشه منفرد ، بلند و ضخیم است (معروف به گل پایه). همین ریشه است که قبل از تولید قهوه کاسنی آن بو داده می شود. ریشه کاسنی را همچنین می‌توان مانند سبزیجات آب‌پز کرد و خورد.

 

خواص گیاه کاسنی

به طور کلی تصور می‌شود کاسنی یک گیاه سالم است و بدون نگرانی می‌توانید به سراغ مصرف کاسنی بروید و از ریشه‌اش برای تهیه قهوه کاسنی استفاده کنید. درست مانند قهوه هر روز از قهوه کاسنی بنوشید. سه مورد مهم از خواص کاسنی به شرح زیر است :

 کاسنی بدون کافئین است

کاسنی به طور طبیعی فاقد کافئین است ، بنابراین اگر در اثر اعتیاد به کافئین یا مصرف بیش از حد کافئین مشکل دارید ، نوشیدن کاسنی می‌تواند روش خوبی برای کاهش مصرف کافئین در رژیم غذایی شما باشد.

 

کاسنی دارای اینولین است

کاسنی منبع خوبی از اینولین است. این یک فیبر مفید است که می‌تواند به کاهش وزن و سلامت روده کمک کند. اینولین زیاد می تواند باعث درد معده شود ، اما در حین تفت دادن ، اینولین به قند تبدیل می‌شود که به از بین بردن طعم تلخ کاسنی نیز کمک می‌کند.

 

کاسنی به سلامت مغز کمک می‌کند

منگنز و ویتامین B6 به طور طبیعی در کاسنی وجود دارد و به همین سبب یکی از خواص گیاه کاسنی  این است که به سلامت مغز کمک می‌کند.

 

موارد مصرف کاسنی

کاسنی قدمتی طولانی دارد و یکی از قدیمی‌ترین انواع گیاهان ثبت شده است. این گیاه بومی شمال آفریقا ، غرب آسیا و اروپا است و تصور می‌شود که پرورش آن از دوران باستان از مصر آغاز شده باشد. کاسنی برای اولین بار در اوایل دهه 1800 در فرانسه به عنوان جایگزین قهوه استفاده شد.

نیواورلئان ، که نفوذ زیادی در فرانسه دارد ، قبل از جنگ داخلی یکی از مصرف کنندگان اصلی قهوه بود. در سال 1840 ، واردات قهوه به بندر نیواورلئان مسدود شد. اهالی نیواورلئان با هجوم به ریشه های این گیاه ، از کاسنی به جای قهوه استفاده کردند.

امروزه کاسنی در نیواورلئان همچنان محبوب است و "قهوه نیواورلئان" معمولاً به قهوه کاسنی اشاره دارد. فروشندگان قهوه در نیواورلئان اغلب قهوه خود را با حداکثر 30 درصد ریشه کاسنی مخلوط می‌کنند. افرادی که با طعم قهوه یا کافئین موجود در قهوه مشکل دارند ، ترکیب قهوه و ریشه کاسنی را که بو داده و آسیاب می‌شود ، سپس دم می‌کشد را ترجیح می دهند . کاسنی همچنان یک جایگزین و یا افزودنی محبوب قهوه است.

 

قهوه کاسنی چیست؟