با پوست سیب ارگانیک ، ژله اسکراپ درست کنید

ژله اسکراپ سیب

دستورالعمل‌هایی که ثابت می‌کنند "هر چیز که خار آید...یک روز به کار آید"  اغلب جذاب و هیجان انگیز هستند. دفعه بعدی که پای سیب درست کردید و یا سیب را به هر منظور دیگری مصرف کردید  ، هسته ها و پوست سیب‌ها را ذخیره و آنها را به این ژله خوشمزه تبدیل کنید.

با توجه به اینکه در مورد هسته سیب و خواص یا مضرات مصرف آن شبهه وجود دارد ، پیشکادمی به شما پیشنهاد می‌دهد در این دستورالعمل هسته به را که دارای خواص بسیار مفیدی برای بدن است ، جایگزین هسته سیب کنید.

 

مواد لازم

12 تا 15 عدد سیب (هسته و پوست سیب‌های ترجیحا ارگانیک)

1 گالن یا 3.5 لیتر آب

4 فنجان شکر

8 قاشق غذاخوری آبلیمو

 

 

دستورالعمل تهیه ژله اسکراپ سیب

3 ظرف شیشه‌ای (مناسب برای تهیه کنسرو) را درون قابلمه قرار داده و روی آنها را با آب بپوشانید. شیشه‌ها را به مدت 15 دقیقه بجوشانید تا کاملا استریل شوند.

حرارت را خاموش کرده و درهای شیشه‌ها را نیز به آب داغ اضافه کنید. درب شیشه‌ها را نجوشانید وگرنه به حلقه‌های چسبی روی آنها آسیب می‌رسانید.

در حالی که شیشه‌ها در حال استریل شدن هستند ، هسته و پوست سیب را در یک قابلمه بزرگ استیل بریزید. به اندازه کافی به آنها آب اضافه کنید تا آب روی مواد را بپوشاند. قابلمه را بجوشانید و مواد داخل آن را بپزید تا زمانی که هسته‌ها نرم شوند و سطح آب به نصف کاهش یابد.

مواد را صاف کنید. مایع حاصل از آن را اندازه بگیرید سپس آن را به قابلمه برگردانید. برای هر فنجان مایع سیب ، 1/2 فنجان شکر و 1 قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید. اجازه دهید قابلمه روی حرارت زیاد بجوشد و تا زمانی که به نقطه ژل برسد ، مرتب آن را هم بزنید.

شیشه‌ها و درب‌های استریل شده را از داخل قابلمه بردارید. ژله را داخل ظرف‌ها بریزید و فضای اصلی 1/2 اینچی تا درب شیشه را خالی بگذارید. درب ظرف‌ها را محکم ببندید.

به مدت 5 دقیقه شیشه‌های پر شده را در آب بجوشانید.

اجازه دهید شیشه‌ها با دمای اتاق هم دما شوند ، سپس ژله اسکراپ سیب را که آماده شده میل کنید.

 

  

آشپزی در مشهد با پیشکادمی

 

دستورالعمل تهیه ژله اسکراپ سیب