گرانولا ، صبحانه کلاسیک آمریکایی را در خانه تهیه کنید!

گرانولا یک غذای کامل صبحانه است که شامل غلات سبوس دار سالم ، مغزهای مغذی و میوه های خشک و طبیعی شیرین است. می توانید آن را با ماست ، شیر یا به تنهایی به عنوان میان وعده میل کنید. همچنین ساخت آن در خانه بسیار آسان است و به شما این امکان را می‌دهد که طعم ها را به دلخواه خود انتخاب کنید.

نسبت اساسی گرانولا شش قسمت مواد خشک (از جمله میوه) به یک قسمت مواد مایع است. با استفاده از این نسبت اساسی می توانید هر طور که دوست دارید مواد را با هم ترکیب کنید. اگر در گرانولای خود آجیل بیشتری دوست دارید ، به راحتی جو دوسر را کم کنید و مقدار آجیل را بالا ببرید. اگر نمی‌توانید نارگیل بخورید ، مقدار بیشتری آجیل یا میوه را جایگزین آن کنید.

طعم دهنده هایی مانند عصاره وانیل و بادام و ادویه‌های آسیاب شده مانند دارچین ، جوز هندی و هل را می توان برای عطر و طعم بیشتر اضافه کرد. ما نکات و ترفندهایی را برای به دست آوردن بهترین گرانولای ممکن همراه با ایده های جالب برای عطر و طعم در این مطلب گنجانده ایم ، اما اجازه دهید تخیل شما آزاد باشد! پس در این دستورالعمل تهیه گرانولا در خانه ، هر ماده‌ای را خواستید حذف و یا اضافه کنید.

 

مواد لازم

3 و1/2  فنجان جو دوسر

1 و 1/2 فنجان آجیل (خام و بدون نمک)

1/2 فنجان دانه (خام)

1/2 فنجان نارگیل خرد شده (شیرین یا شیرین نشده)

1/2 فنجان عسل (یا مایع شیرین کننده دیگر)

1/2 فنجان روغن

3/4 قاشق چایخوری نمک

اختیاری: 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

اختیاری: 1 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده (یا سایر ادویه ها)

1 فنجان میوه خشک

 

دستورالعمل تهیه گرونولا در خانه

فر را با دمای 275 فارنهایت گرم کنید.

جو دوسر ، آجیل ، دانه ها ، نارگیل ، شیرین کننده ، روغن ، نمک ، وانیل (در صورت استفاده) و دارچین (در صورت استفاده) را در یک سینی فر بریزید. مواد را خوب پخش کنید تا سطح ظرف کاملاً پوشانده شود و مواد به صورت یک لایه پخش شوند.

مواد را تفت بدهید تا برشته و خشک شود اما نسوزد ، 45 دقیقه تا 1 ساعت این کار را انجام دهید. هر 15 دقیقه یک بار آن را هم بزنید و قبل از قرار دادن مجدد ظرف در فر ، مواد را به صورت یک لایه در سطح ظرف پخش کنید.

سینی فر را خارج کنید و تا داغ است میوه خشک را به آن اضافه کنید و بگذارید کاملاً خنک شود.

می‌توانید گرانولا را حداکثر تا یک هفته در یک ظرف در بسته در دمای اتاق نگهداری کنید.

 

 

 

گرانولا ، صبحانه کلاسیک آمریکایی را در خانه تهیه کنید!