خوراک مخصوص نیجریه را امتحان کنید!

 

امروز قصد داریم شما را با یکی از غذاهای آفریقایی آشنا کنیم.غذایی که به سادگی قابل تهیه است و می‌توانید با طبخش خوراک بین‌الملل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.آشنایی با خوراک ملل و به سمت آشپزی بین‌الملل رفتن،می تواند به منزله نوعی سفر به دیگر نقاط جهان باشد.وقتی غذاهای ملل  را امتحان می کنیم،انگار می‌توانیم با چشیدن طعم محلی غذاهای آنها،با ذائقه و فرهنگ آن منطقه از نظر احساسی همذات‌پنداری کنیم.

خوراک نیجریه‌ای در اغلب خانه های نیجریه پخته می‌شود.به این غذا اگر کمی غلیظ‌‌ تر و حاوی سبزیجاتی مانند برگ کدو‌تنبل یا سبزیجات مشابه باشد،خوراک مخلوط فلفل نیز می‌کویند.

این غذا فقط به نیجریه اختصاص ندارد و در کل آفریقا غذایی رایج است که به نامهایی چون خوراک آفریقایی یا خوراک گوجه قرمز نیز شناخته می‌شود.در مناطق مختلف آفریقا ادویه‌ها و سبزیجات مختلفی را در این خوراک به کار می‌برند ولی طرز پخت همه آنها یکسان است و روش‌های طبخ متفاوتی وجود ندارد.خوراک نیجریه‌ای را می‌توان تا سه ماه در فریزر نگه داشت تا جایی که باید اشاره کنیم طی سالیان،این غذا توانسته زندگی‌های بسیاری را در آفریقا حفظ کند.

می‌توان به دستور این غدا بامیه را هم اضافه کرد که در این صورت به خورشت بامیه ما نزدیک می‌شود.در ادامه این مطلب با طرز تهیه این خوراک لذیذ آشنا شوید.

 

دستور پخت خوراک نیجریه‌ای

  

مدت زمان آماده‌سازی:40 دقیقه

زمان پخت:25 دقیقه

 

مواد مورد نیاز:

فلفل چیلی خرد شده: 3 عدد

گوجه فرنگی خرد شده: 400 گرم

پیاز متوسط : 1 عدد

فلفل اسکاچ بونت(پاپریکا یا هالووینو): در صورت تمایل

نمک : 1 قاشق چایخوری

پونه کوهی : 1 قاشق چایخوری

گوشت : (گوشت قرمز یا گوشت مرغ و یا دریایی) 1 کیلوگرم

روغن گیاهی : 1 فنجان

ادویه کاری : نصف قاشق چایخوری

آویشن : نصف قاشق چایخوری

پودر سیر :در صورت تمایل

 

مرحله اول) تکه های گوشت را با پودر سیر،نصف قاشق چایخوری نمک،پیاز خرد‌شده و پونه‌کوهی بجوشانید.بسته به اندازه تکه های گوشت و ضخامت آنها،بیست دقیقه یا بیشتر گوشت را بپزید.این مدت زمان برای گوشت قرمز بیشتر است.سپس آب گوشت را جدا سازید.

مرحله دوم) ماهیتابه را روی شعله متوسط قرار دهید،روغن را بریزید تا داغ شود سپس به آهستگی تکه های گوشت را درون روغن قرار دهید و سرخ  کنید تا زمانی که به رنگ قهوه‌ای طلایی در آیند.به عنوان گزینه سالم‌تر می‌توانید گوشت را کباب یا گریل کنید.

مرحله سوم) گوشت ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود.

مرحله چهارم) فلفل ها و گوجه های خرد‌شده را به روغن اضافه کنید،آنها را هم بزنید،در ماهیتابه را بگذارید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه روی شعله ملایم بپزد.حالا گوشت را اضافه کنید و اگر آنقدر غلیظ است که ممکن است بسوزد،مقدار خیلی خیلی کمی به آن آب اضافه کنید.

مرحله پنجم) آویشن و کاری و نمک باقی مانده را اضافه کنید(یا هر ادویه دیگری که تمایل دارید) و خوراک را هم بزنید.

مرحله ششم) در ماهیتابه را رویش قرار دهید و اجازه دهید 15 دقیقه دیگر بپزد(تا زمانی که روغن روی خوراک شناور شود).گاز را خاموش کنید و خوراک را با برنج یا نان سرو کنید.

 

امیدواریم این غذا باب طبع شما باشد.نوش جان!

 

 

دستور پخت خوراک آفریقایی