انواع سس‌ پاستا در ایتالیا

 

 

طعم پاستایی که به عنوان یک وعده غذایی می‌خوریم،کاملا به نوع سس پاستایی که شما انتخاب می‌کنید،وابسته است.سس پاستا به سادگی طعم پاستا را ویژه می‌کند و دوستداران این غذای ایتالیایی را از تنوع طعم،شگفت‌زده می‌سازد.همانطور که پاستای خام تنوع گسترده‌ای دارد،سس‌های پاستا نیز بسیار متنوع هستند که در این مطلب با چند مورد از آنها آشنا خواهید شد.

حدود 600 نوع پاستای مختلف وجود دارد که رایج ترین آنها پنه،ماکارونی و اسپاگتی هستند.پاستا یک ماده اصلی در غذاهای ایتالیایی به شمار می‌آید. آنها را می توان به روش های مختلفی سرو کرد یعنی می‌توان پاستا را در سس ، به صورت پخته شده  یا در خورش ها و سوپ ها به کار برد.

با وجود انواع مختلف پاستا ، روشهای زیادی برای طبخ آن نیز وجود دارد. متداول ترین روش خوردن پاستا در ایتالیا همراه با سس‌های متنوع است.شما به سادگی می‌توانید انواع پاستا را در خانه بپزید و به عنوان یک غذای ایتالیایی لذیذ،آن را به شیوه دلخواهتان سرو کنید. اجازه دهید مستقیم سر اصل مطلب برویم و از پنج سس پاستا که در ایتالیا و جهان مشهور هستند را نام ببریم.

 

1. سس مارینارا

سس مارینارا یکی از رایج ترین و محبوب ترین سس های پاستا در جهان است که طبخ آن بسیار ساده است و فقط به بیست دقیقه زمان نیاز دارد.برای تهیه این سس نیاز به برنامه ریزی نیست.سس مارینارا بخشی از آشپزی ایتالیایی و آمریکایی محسوب می‌شود.اسم سس مارینارا از سس گوجه فرنگی که در اصل برای غذاهای دریایی استفاده می شد ،پدید آمده است. کلمه "marinara" از "mariner" آمده است و نشانگر نحوه تهیه سس مارینارا توسط  ماهیگیران با ماهی تازه صید شده است.

 

2. سس آلفردو

سس آلفردو یکی از محبوب ترین سس های پاستا در ایتالیا و البته سراسر جهان است. طعم خامه ای و غنی سس آلفردو همان چیزی است که باعث می شود دهان ما فقط با فکر کردن به آن،آب بیفتند و احساس گرسنگی کنیم.سس آلفردو را به آسانی می‌توانید با دستورالعمل‌های مختلفی در خانه تهیه کنید.

 

3. سس بولونیا

یکی دیگر از سس های پاستای رایج سس بولونیا است. سس بولونیا مورد علاقه افرادی است که در پاستا گوشت را ترجیح می دهند. در مناطق مختلف ایتالیا نیز به آن ragu گفته می شود.  سس بولونیا پایه گوشت دارد و منشأ آن در ایتالیا است.


4. سس گردو

سس Salsa di Noci بیشتر به عنوان سس گردو شناخته می شود. سس گردو یک سس خوشمزه است که می توانید ظرف چند دقیقه آن را تهیه کنید و از طعم متفاوت این سس که پایه آن گردو است،لذت ببرید.

 

5. سس پستو

سس پستو را تقریبا همه می‌شناسند. این یک سس سبز است که پایه آن طعم ریحان تازه است . تهیه سس پستو بسیار آسان است. سس پستو فقط  با چند ماده ساده درست می‌شود که همین امر به محبوبیت سس پستو می‌افزاید.

 

پاستا بسیار متنوع  و در عین حال یک غذای ساده و سریع است که مورد توجه بسیاری از مردم جهان قرار می گیرد. تهیه یک وعده پاستا از هر نوعی که باشد بسیار آسان است و اغلب افراد با ذائقه‌های مختلف از این غذا لذت می‌برند.انواع پاستا را می‌توانید در خانه تهیه کنید و با تنوع سس‌ها،طعم های مختلفی از این غذای ایتالیایی را بچشید.

 

 

 

 

 

انواع سس پاستا در ایتالیا