براونی پنیری موکا

براونی پنیری موکا از ترکیب دستورالعمل‌های کیک پنیری و کیک براونی با قهوه فوری ، شکلات ، شیرقهوه و پودر کاکائو درست می‌شود. تهیه براونی پنیری موکا خیلی آسان است و مواد لازم مورد نیاز این کیک همیشه وهمه‌جا در دسترس است. در این مطلب دستورالعمل کیک براونی پنیری موکا را با شما به اشتراک می‌گذاریم. 

نکته! براونی تا سه روز در دمای اتاق و در ماه‌های گرمتر در یک ظرف دربسته ، در یخچال نگهداری می‌شود.

 

مواد لازم

1و1/2 قاشق غذاخوری دانه های قهوه فوری

 

200 گرم شکلات تیره شیرینی پزی ، خرد شده

 

150 گرم کره بدون نمک ، خرد شده

 

1 فنجان شکر کاستر

 

3 عدد تخم مرغ ، تا حدی هم‌ زده‌شده

 

1⁄2 فنجان آرد ساده

 

1⁄4 فنجان  آرد سلف رایزینگ 

 

1⁄4 فنجان پودر کاکائو

 

بستنی وانیلی ، برای سرو

 

مواد لازم برای لایه روکش کیک

250 گرم پنیر خامه‌ای خرد شده ، در دمای اتاق

 

1/3 فنجان شیرقهوه

 

دستورالعمل تهیه براونی پنیری موکا

یک ظرف لمینگتون 20 سانتی متر در 30 سانتی متر را چرب کنید. پایه و دو طرف آن را با کاغذ پخت بپوشانید. کاغذ را با فاصله 4 سانتی متر از لبه‌های ظرف قرار دهید.

قهوه را در 2 قاشق غذاخوری آب جوش حل کنید.

شکلات و کره را در یک کاسه بزرگ ضد حرارت ترکیب کنید. کاسه را روی قابلمه ای از آب که در حال جوشیدن است قرار دهید تا شکلات و کره باز شوند. آنها را هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط را از روی حرارت بردارید و قهوه حل شده در آب جوش را نیز به آن اضافه کنید.

شکر را به مخلوط اضافه کنید و آنها را هم بزنید. تخم مرغ و آردهای الک شده و کاکائو را هم بیافزایید و مجدد آنها را خوب هم بزنید و در ظرف آماده شده بریزید. حالا مواد را به صورت هم‌سطح در ظرف پخش کنید.

برای تهیه روکش براونی پنیری موکا ، پنیر خامه‌ای را در یک کاسه متوسط ​​با همزن برقی یا دستی هم بزنید تا یکدست شود. شیرقهوه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. مخلوط را روی لایه براونی بریزید. با استفاده از چاقوی پهن آن را صاف کنید و با هم بچرخانید تا شبیه تصویر این مطلب ، روی سطح کیک نقشی شکل بگیرد.

ظرف را در فر با حرارت متوسط ​​(160 درجه سانتیگراد) به مدت 40 تا 45 دقیقه یا تا زمانی که کاملاً پخته شود ، قرار دهید. ظرف را از فر خارج کنید. اجازه دهید ظرف به مدت یک ساعت در دمای اتاق خنک شود.

براونی پنیری موکا را از ظرف بیرون بیاورید. کیک را مربع برش بزنید و با بستنی سرو کنید.

 

دستورالعمل تهیه کیک براونی پنیری موکا