کلم قمری را به رژیم غذایی خود بیافزایید!

کلم قمری چیست؟

ممکن است کلم قمری را در بازار کشاورزان محلی مشاهده کرده باشید و از خود بپرسید که این سبزی گرد چیست و چطور باید آن را مصرف کرد؟ کلم قمری اخیراً راه خود را به سبزی فروشی‌ها و فروشگاه‌ها باز کرده ، بنابراین پس از خواندن این مطلب احتمالا در خرید بعدی خود کلم قمری مفید را فراموش نخواهید کرد.

مزه کلم قمری چطور است؟ طعم این کلم خاص شبیه مزه ساقه کلم بروکلی است اما ملایم و شیرین.

کلم قمری یک عضو از همان خانواده (Brassicaceae) است که شامل معروف ترین گیاهان کلم پیچ ، جوانه بروکسل ، کلم بروکلی و گل کلم است. تمام گیاه کلم قمری به جز ریشه‌های باریک روی سطح پوست آن ، خوراکی است.

کلم قمری بسته به نوع آن می‌تواند سبز ، سفید یا بنفش باشد. این ماده خوراکی فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد که به جلوگیری از آسیب سلولهای بدن کمک کرده و سلامت کلی ما را بهبود می‌بخشد.

 

فواید سلامتی کلم قمری

1. با سرطان مبارزه می‌کند

2. سلامت قلب را بهبود می‌بخشد

3. خطر ابتلا به دیابت و چاقی را کاهش می‌دهد

4. فشار خون را کاهش می‌دهد

 

آشپزی با کلم قمری

کلم قمری محصول آب و هوای خنک است ، به این معنی که از اوایل پاییز تا بهار در بهترین حالت است. بهتر است این کلم را با برگهایی که لکه دار نیستند انتخاب کنید.

قبل از استفاده از آن به صورت خام یا پخته شده ، مهم است که پوست آن را کاملاً بگیرید. در زیر پوست ضخیم و سفت پیاز ، لایه فیبر دیگری وجود دارد که باید پوست آن را نیز جدا کنید. پوست را بگیرید تا به لایه سبک گوشتی ترد کلم قمری برسید.

 

همانطور که شلغم یا دیگر کلم‌ها را استفاده می‌کنید ، آن را نیز بپزید یا به صورت خام مصرف کنید. کلم قمری را می‌توان به شیوه‌های مختلفی طبخ کرد. این سبزی جذاب و مفید را می‌توان به خورش‌ها ، سوپ‌ها ، ترشی‌ها ، سالادها و دیگر غذاها اضافه کرد.

پیشکادمی به شما پیشنهاد می‌دهد که در رژیم غذایی خود از کلم قمری که هم مفید و هم خوشمزه است استفاده کنید و به سلامتی بدن خود و عزیزانتان بیافزایید.

 

آشپزی در مشهد با پیشکادمی

کلم قمری و فواید آن برای سلامتی